Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1179487
Lucif3r skrev:Jo det är ett jäkla rostställe det där på dessa modeller. Skit letar sig in och gör att skärmarna börjar rosta innifrån.
Min var precis likadan, och jag har sett X antal andra 85x70 med samma fenomen.
Jag har typ aldrig? sett en X70 med rosthål där framme på framskärmen, otroligt sällsynt isf. Det är endast en 850-sjukdom i mina ögon.
#1179610
Det är mycket möjligt att det är så men jag bedömer det ändå som att X70 ha ett annat(bättre) rostskydd på framskärmarna än vad 850 har, man har ju faktiskt sett ett antal 850/X70 genom åren både IRL och på internet..

Min 850 har dock riktigt fina framskärmar, inte en endaste rostfläck där framme.
#1192601
Bilen väntar just nu på ett nytt värmepaket och en ny bränslepump. Tills dess började jag plocka ihop bilen igen.

* Bytte frontkorg till en som inte hade permanenta extraljus.
* Tog bort lykte-torkare och slangar
* Satte i ett expansionskärl
* Satte i framlyktor och blinkers
* Satte på höger framskärm
* Satte på en front utan hål i.

Jag sparade även kablaget till extraljusen för framtida användning i det periodiskt mörka Sverige.

Bild

Bild

Bild
#1192748
Det blir nog bra tillslut det där :D
Men nu tycker jag nog att du får se till att tvätta bilen och även göra en ordentligt motortvätt. Bara det gör så att det blir mycket roligare att hålla på och skruva :D
#1192756
DayDreamer skrev:Det blir nog bra tillslut det där :D
Men nu tycker jag nog att du får se till att tvätta bilen och även göra en ordentligt motortvätt. Bara det gör så att det blir mycket roligare att hålla på och skruva :D
Det kommer inte hända förräns den startar igen :mrgreen:

Äh, kul och skruva ändå ;)
#1193403
* Värmepaket installerat
* Bensinpump installerat

Bild

Bild

Startade enkelt första gången efter 3 månader.

[youtube]
[/youtube]

Bild

Och nu till det antingen extremt tråkiga eller kanske inte så jättetråkiga;

* Det lät som att bilen sög vatten på något sätt när jag gasade. Hörde ett slurp vid värmepaketet när jag gasade, sen ingenting när jag gasade igen. Förräns jag gasade mer, då slurpade det lite, sen ännu mer, slurp. Vet inte vad det kan betyda men jag var tvungen att fylla på mer vatten iallafall.
*Rök från oljesticksröret
*Läckte vatten, antagligen från expansionskärlet (var blött runtom)
*Bubblor i expansionskärlet, även rök*. *osäker på om det är rök, avgaser eller ånga, men luktade inget speciellt.

Antingen körd toppblockspackning eller igentäppt vevhusventilation.

Men;

*Ingen vit rök från avgasröret.
*Ingen läcka från värmepaketet.

Tankar?


Bild

Bild
#1193405
Du tror inte ljuden du hörde var värmepaketet som fylldes då? Att det krävdes lite tryck för att få undan den sista luften.

När jag tömt kylsystemen på mina P2:or blir det ju aldrig fullt igen direkt. Det tar alltid en stunds körning och en "Kylarvätskenivå låg, stanna omedelbart" innan det är återställt.
#1193415
SBergdahl skrev:Du tror inte ljuden du hörde var värmepaketet som fylldes då? Att det krävdes lite tryck för att få undan den sista luften.

När jag tömt kylsystemen på mina P2:or blir det ju aldrig fullt igen direkt. Det tar alltid en stunds körning och en "Kylarvätskenivå låg, stanna omedelbart" innan det är återställt.
Det lät vid värmepaketet så om det inte blir fyllt direkt som du säger så är det nog säkert det som lät! Är lite mer orolig över bubblorna i expansionskärlet då dom inte fanns där innan jag tömde. Kan det vara att det luftar ur sig och att det är luftbubblor som kommer upp med ånga?
#1193425
Förmodligen mycket luft i systemet som orsakar ljudet och även bubblorna :) för så länge du inte har startat motorn och kört den en längre tid tom på vatten så ska ju inte blockpackningen bara ge sig så där.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]

Problemet är ju att sådana här app[…]

Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

Söker köpråd - XC90 V8

Hej, Jag satt precis och tog en våröl […]