Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Braweheart
#1175875
Perra83 skrev:Men dra åt skogen va bromsarna ser ut!!!
På med nya skivor, belägg och bromsok!
Bilen är inte besiktad på några år va?
Jo då de hade varit fint, men ekonomin håller inte då.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1175876
SebbeV70 skrev:
Perra83 skrev:Men dra åt skogen va bromsarna ser ut!!!
På med nya skivor, belägg och bromsok!
Bilen är inte besiktad på några år va?
Jag röstar för samma, ser riktigt kex ut. Bromsdelar finns så billigt nuförtin.
Se svaret ovan.

Skickat från min FRD-L09 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1175921
... Och här kommer jag och säger att dom där såg ju inte så farliga ut. Det går säkert bromsa bort det mesta av rosten, iaf så pass att bromsarna blir användbara/säkra. Nya belägg har ju slippapper som kommer hjälpa till rätt rejält.
Men... Utsidan brukar "nästan" alltid se bra ut... Hur ser insidorna ut? :roll:

Ett byte av rubb och stubb är såklart det absolut bästa, men förstår dig helt ang. ekonomin. Du får ta lite åt gången :)
Nya belägg bör du skaffa snarast dock, och dom är ju verkligen inte dyra.(såvida du inte prompt ska ha dom i en blå kartong såklart)
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1176007
Ja missade att kolla luftningsnipplarna fram när jag rev de.. Men kolvarna var inga problem att få tillbaka som var skönt..
Skivorna har jag gjort fri ifrån rosten behjälpligt iaf.. Belägg får den nya..

Skall koll luftnipplarna innan ja skaffar nya glidpinnar med bussningar.. Sen skall handbroms och bakbromsar kollas..
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1176008
Lucif3r skrev:... Och här kommer jag och säger att dom där såg ju inte så farliga ut. Det går säkert bromsa bort det mesta av rosten, iaf så pass att bromsarna blir användbara/säkra. Nya belägg har ju slippapper som kommer hjälpa till rätt rejält.
Men... Utsidan brukar "nästan" alltid se bra ut... Hur ser insidorna ut? :roll:

Ett byte av rubb och stubb är såklart det absolut bästa, men förstår dig helt ang. ekonomin. Du får ta lite åt gången :)
Nya belägg bör du skaffa snarast dock, och dom är ju verkligen inte dyra.(såvida du inte prompt ska ha dom i en blå kartong såklart)
Insidan av bilen ?? eller fatta ja fel??
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10
Storlek på Skivor/bromsar?

Ja att beställa hos Autodoc är som ett l[…]

jag hade 2+1 fel... dels hade EGR saggat ihop och […]

Pluskabel glapp

V70 1,6 diesel 2011 vägrar starta. Ny startmo[…]

Dörrlås V-fram

Har indikering på att min förardör[…]