Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Braweheart
#1223112
Strax efter besiktningen så kom nästa problem då..
Motorn tappa oljetryck, vilket tydligen var ett ganska vanligt fel på 140hk motorerna..

Läste mig till att de oftast är silen i tråget om sätter igen.. Så upp med bilen och börja riva ner då..

Bild

Tråget nere efter lite pillande med silen som jag fick skruva ner innan tråget släppte (lite trångt med björnlabbarna)

Bild

Bild

Motorfäste med soppsluta gummi..

Bild

Rengöring med en lutblandning kallad 358 och easyspray.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Detta grävde vi ur silen plus mycket mer..

Bild

Denna gegga är oljecox ifrån trågets kammare.. Med all cox som vi fick ur så räckte de till att fylla trågets botten med 1½cm lager..

Bild

Vevhusventilationskanalen var helt igensatt, med lutblandningen tog de ca 15 min innan de rann igenom..

Bild

Kollade även upp i blocket och där var de mycket avlagringar överallt..

Bild

Bild

Här precis innan ihop monteringen.. Fick köpa nya oringar till oljekanalerna då dem var som backelit..

Bild

Körde right stuff att limma med vid monteringen men den hade torkat ihop så stack hål i den..

Bild

Sen fick röret till oljestickan en behandling eftersom den var rostig som f-n..

Bild
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1223124
Lucif3r skrev:Smaken är som baken, tycker det såg förjävligt ut med gult :D
Men bortsett från färgvalet så ser det riktigt trevligt ut :-)-)
Ja men vilken tur att jag gillar de eftersom de e min bil.. :D
Ja de är aldrig fel med nya bromsar.. Bara handbromsvajern kvar att byta i bromsväg nu..
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1223787
White skrev:Snyggt som fanken med bromsarna! :-)-)

Jäklar vad med goja det var! :shock: Gott att du fick igång trycket ordentligt! :)
Ja dem e grymt läcker, hel nöjd jag..

Ja de var en heldel.. Mycket skönt att få igång den igen..
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1370030
Missat helt och skriva de men jag har köpt tillbaka denna V70..

Bild

Bild

Bild

Bild



Har idag använt garaget till bilen :D för första gången.. Polarn var här och läst av felkoderna.. Och detta då bilen bara dör av när man saktar in och går ner i varv..

Felkoder på ABS höger bak och på Spjällhuset..

Bild

Tog en bild på spjällhuset men inget av dem nuffrorna gav något så skall plocka ner mitt en dag..

Bild
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1370036
Måste säga att ja är imponerad av att du fixar och fejar ;-) Vad har du i garaget annars?
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1370043
Micce1980 skrev: mån 16 mar 2020, 21:24 Måste säga att ja är imponerad av att du fixar och fejar ;-) Vad har du i garaget annars?
Ja man e väl lite dum i hövve som håller på.. :D

Har precis fått detta garaget, så har fixat upp insynsskydd på mellanväggen och sen kapat ner en lagerhylla som inte gick in..
Men annars skall bilen stå där inne..
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1370214
Plockade ner spjället idag och gjorde rent de.. Men vart inget bättre snarare tvärtom, för nu går de inte ens att köra bilen..

Riktigt skitigt var de iaf..

Bild

Bild

Bild

Bild

Rent å fint..

Bild

Innan jag tog ner spjället så gick de att köra bilen med några stopp då o då.. Men nu efteråt går den såhär..

Länk till Youtube : https://youtu.be/VQMq696-6Vo
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]