Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SebbeV70
#1175035
Ja glt motorn vrålar gött, speciellt med 3tum :)
Men frågan är om inte 140 motorn skönare till vardags?

Vad är det med bromsarna? Abs lampa som lyser? Är ju inte helt ovanligt..
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1175125
Nexus skrev:Ser ju fin ut. Fälgarna satt original på classic modellen 00.
Jag skulle gärna köra en motortvätt för se vilken skillnad det kommer bli :D

Bilden kanske luras men ser ut som övre motorfästet sitter för långt åt vänster framifrån sett. Mitt gummi vandrade ut och innan jag kom på vad fan det var som lät när metallen låg emot fästet :-O)
Ja en motortvätt kommer att ske snart.. Ser så tråkigt ut nu.. Sen motorhuvsmattan skall ur med.. Ser så tråkigt ut med den gråsvarta matta färgen där..

Ja de ser faktiskt så ut på bilden.. Måste kolla närmare på de en dag..
Nexus skrev:Är ju bara chippa. Samma motor bara mjukvaran som skiljer :-)-)
Ja en sån chippning har jag redan funderat på gäller bara att hitta var man gör dem, eller vem som gör de..
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1175127
SebbeV70 skrev:Ja glt motorn vrålar gött, speciellt med 3tum :)
Men frågan är om inte 140 motorn skönare till vardags?

Vad är det med bromsarna? Abs lampa som lyser? Är ju inte helt ovanligt..
Tycker alla 5:orna låter underbart.. Har haft en 2,5t en V70R, T-5r och en Glt innan och dem låter sjukt gött i arbete.. Denna har jag inte lyssnat på så mycket än..

Bromsarna tar sjukt dåligt eller inte alls, ABS-lampan lyser inte. Misstänker ev läckage någonstans.. Skall riva ner nu idag och kolla vad jag hittar..
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1175129
Lucif3r skrev:99-00 har exakt samma motor oavsett 140 eller 170hk, så det är noll skillnad på ljud eller liknande.
Kan vara samma motor med annat styrsystem isf för alla GLT -99 som jag sett har ju 165hk.
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1175269
Dagen började fint med att jag inte mer än han lyfta bilen av med däcket och sen upptäcka att jag inte hittar min 7mm insexhylsa.. Okii OFF to Biltema 10mil till o hem..

Nu så kan jag lossa oket :D Ner med detta och kollar om kolvarna glider fint vilket dem gör på bägge fram efter 2 år.
Skivorna ser OK ut på bägge sidor, Ser ut att vara byta ett tag innan bilen ställdes.. Lika så beläggen.. så jag låter detta vara och fixar till glidytorna på okhållarna och belägg.

Där en mot såg inte gummibessningarna (vet inte vad dem heter) på oken riktigt torra ut.. Räckte att försöka ta ur plastskyddet för att kunna skruva loss oket så ramla gummit isär.. Min fråga e går dessa gummin att byta ??

Bild

Bild

Skivorna o beläggen.

Bild

Bild

Bild

Vart ingen större skillnad egentligen.
Innan jag började så kunde jag köra bilen på 1ans vxl utan att bromsarna tog märkvärt mycket.. pumpade med pedalen utan större resultat.
Idag gjorde jag samma test och då tar bromsen efter 3 pumpningar.. så de måste vara luft i systemet enligt mig.. Skall kolla detta i helgen..
Senast redigerad av 2 Braweheart, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Braweheart
#1175271
Lucif3r skrev:Mjukvaran skiljer. Det är allt. 140hk'n öppnar bara spjället som max... 65% eller något sånt, medans 170hk'n öppnar fullt.
Så jo, det är exakt samma motorer och samma styrsystem.
Hur kommer det säg att 99an bara har 165hk medans dem andra GLTerna har 170hk ??
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10
Vi som beställt nya XC60

På väg till handlaren! XC60 Recharge[…]

Hej igen. Bilen som det gäller är d&arin[…]

Missljud i bilen

Lyft upp och känn om det är något […]

Ojämn Tomgång.

Felkoder? Inställning av gasspjäll och s[…]