Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mini_ice
#1174519
Det går fort när man har roligt! Gött med orginal saker som passar rakt av! Hoppas att det går "lätt" med 7" skärmen :D

Riktigt snygga mods! :-)-)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1175552
SBergdahl skrev:Vad har du blixtljus bak till? Folk som kör för nära? :)
Det kan man ha de till men nej tyvärr :) Tycker man syns dåligt vid vägen om man stannar, har sett för många nära händelser samt händelser där folk står med varningsblinkers så jag tycker de syns dåligt. Vill helt enkelt köpa mig marginal. Använde de i förra bilen två gånger varav en var absolut behövligt samt några gånger med jobbet när vi fick ställa oss "lagligt" men tokigt.

Ska försöka montera två i bakrutan i denna bilen sen bjuder jag på ljusshow :)
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1175554
Micce1980 skrev:
SBergdahl skrev:Vad har du blixtljus bak till? Folk som kör för nära? :)
Det kan man ha de till men nej tyvärr :) Tycker man syns dåligt vid vägen om man stannar, har sett för många nära händelser samt händelser där folk står med varningsblinkers så jag tycker de syns dåligt. Vill helt enkelt köpa mig marginal. Använde de i förra bilen två gånger varav en var absolut behövligt samt några gånger med jobbet när vi fick ställa oss "lagligt" men tokigt.

Ska försöka montera två i bakrutan i denna bilen sen bjuder jag på ljusshow :)
Intressant. Du får posta bilder :)

Edit: Har du några bilder på hur du löste det i gamla bilen? Jag har tänkt tanken själv någon gång.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1176290
SBergdahl skrev:
Micce1980 skrev:
SBergdahl skrev:Vad har du blixtljus bak till? Folk som kör för nära? :)
Det kan man ha de till men nej tyvärr :) Tycker man syns dåligt vid vägen om man stannar, har sett för många nära händelser samt händelser där folk står med varningsblinkers så jag tycker de syns dåligt. Vill helt enkelt köpa mig marginal. Använde de i förra bilen två gånger varav en var absolut behövligt samt några gånger med jobbet när vi fick ställa oss "lagligt" men tokigt.

Ska försöka montera två i bakrutan i denna bilen sen bjuder jag på ljusshow :)
Intressant. Du får posta bilder :)

Edit: Har du några bilder på hur du löste det i gamla bilen? Jag har tänkt tanken själv någon gång.
Blev en kvällsmontering
IMG_1456.JPG
IMG_1456.JPG (75.65 KiB) Visad 3637 gånger
[youtube]Bbun7jnmG5g[/youtube]

I V50:n hamnade den här först och sedan blev det inte att jag flyttade den
3.jpg
3.jpg (78.16 KiB) Visad 3639 gånger
I båda har jag tagit ström från samma plats som 12v-uttaget i bagaget får sin ström från, i denna bilen valde jag att sätta en säkring på med. Pluskabeln drogs fram till instrumentbrädan där en strömbrytare satts, lite dolt men väl nåbart

Har ungefär denna
el-30517.jpg
el-30517.jpg (14.61 KiB) Visad 5906 gånger
Vill man inte installera men ändå ha något som kan synas mer än ett par varningsblinkers kan jag rekommendera en varningspuck som denna, brukar kosta ca 99 - 149 kr. Kom ihåg att testa den lite då och då bara, så vet man att den inte laddar ur.
el-19147.jpg
el-19147.jpg (1.96 KiB) Visad 5908 gånger
Idag kom det en del Ebay saker, som detta Ocean Race nyckelband
IMG_1455.JPG
IMG_1455.JPG (30.63 KiB) Visad 3642 gånger
Sen blir det till att konvertera till led :mrgreen:
Bilagor
IMG_1457.JPG
IMG_1457.JPG (65.58 KiB) Visad 3646 gånger
Användarvisningsbild
av Mini_ice
#1176295
Ja du måtte då synas på vägarna med dessa igång, för min del är det varnings puck som gäller :-)-)

Riktigt snyggt ocean race nyckelband!! Du tar väl både före och efterbilder på led konverteringen? :)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1178376
SBergdahl skrev:Så de där ljusen har inbyggda kontrollenheter som slår på ett valt blinkmönster vid ström på? Inga problem med att de kommer i osync eller så?
Dessa hade 11 st olika mönster att välja på (Strands) och sedan behåller de det mönstret oavsett om de får någon ström alls eller ej. Angående synk så finns det en kabel som man kopplar mellan den så synkas de om de skulle falla i otakt, men eftersom de startas samtidigt lär det ju inte hända ändå.

Utvecklingen fortsätter, fick hem en kromlist från JB idag som annars bara sitter på V60 Twin Engine. Efter en polering fick den sin plats i undre grillen, tycker det blev riktigt smakfullt :)

IMG_1541.jpg
IMG_1541.jpg (266.77 KiB) Visad 2905 gånger
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1210070
I september byttes nedre bakkjolen på kärran, fick leta delar från både V60 och S60 MY14 för att få delarna på plats men klart värt att göra :wink: http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 0&t=137123

Före:
V60%20T4F%202012%20Ocean%20Race.JPG
V60%20T4F%202012%20Ocean%20Race.JPG (54.29 KiB) Visad 3825 gånger
Efter:
IMG_3130.jpg
IMG_3130.jpg (262.42 KiB) Visad 2905 gånger
Idag var det sorgens dag då det byttes till vinterdäck. Gillar OCR fälgarna skarpt och tycker inte att en V60 i denna färgen kan ha snyggare fälgar. Vinterfälgarna är dessutom så pass vanliga (Oden) att jag hoppas att det ska dyka upp något spännande på typ blocket. Men däcken är i alla fall en uppsättning nära på nya Hakka R2 så det är ju inte enbart dåligt :wink:

Pontosfälgarna
IMG_1781.JPG
IMG_1781.JPG (98.19 KiB) Visad 3825 gånger
Odenfärlgarna
IMG_3430.JPG
IMG_3430.JPG (118.6 KiB) Visad 3826 gånger
IMG_3130.jpg
IMG_3130.jpg (262.42 KiB) Visad 2905 gånger
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8

Ingen såg det komma när hela huset &[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske?