Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1221247
Får ge mig på att öppna upp när det blir lite varmare,det är väl 2 skruvar och sen bända med "smörkniven" som givetvis inhandlats på Volvo?
Har du inte funderat på belyst mugghållare ,mysigt värre.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1221254
Magnus-B skrev:Får ge mig på att öppna upp när det blir lite varmare,det är väl 2 skruvar och sen bända med "smörkniven" som givetvis inhandlats på Volvo?
Har du inte funderat på belyst mugghållare ,mysigt värre.
Ja deras smörakniv är värd sin vikt i guld och så lätt är det :)

Jo då, fått tag i en med belysning som jag bytt mig till. Har lagt den på hyllan tills senvinter eller vår dock. Har iaf en lampa som sitter där men den med belysning runt om är ju snyggare helt klart
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1221258
Min har ljusledare och jag misstänker att det är draget kablar dit och lampan saknas ,undrar bara hur mycke man behöver plocka ner för att komma åt.
För din del blir det väl till att lyfta mittkonsollen.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1233375
Sista veckorna har ju som presenterats i "Vad har ni gjort för eran Volvo idag" -tråden men samlar de här med.

R-Design pedaler som jag letat som en galning efter fanns på Bildelsbasen, kommer från en XC60 som endast hade rullat 98 mil :shock: Passar perfekt
IMG_4518.jpg
IMG_4518.jpg (42.37 KiB) Visad 3269 gånger
Sen skruvades belysningen från en belyst mugghållare över. Skaffade delen redan sommaren 2016 då den dels fanns för en småsumma redan innan förra bilen ens såldes då jag var rätt säker på att V60 var nästa bil jag ville ha. Men nu fick man tummarna ur efter att jag ägt bilen i en nio månader eller så :lol:
IMG_4538.jpg
IMG_4538.jpg (33.8 KiB) Visad 3268 gånger
Näst på listan nu är det uppdaterade V60 emblemet samt att boka tid för service och att då få de att lägga in mjukvaran för 7" skärm, beställer då en ny ram av de innan med då den svarta jag har inte passar min "espresso" -färgadeinstrumentbräda. Montera fixar jag själv på en 30 min :wink:
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1251386
Woop woop. Nu är hård och mjukvara i för 7" skärman. Undrar om inte denna har bättre upplösning men hur som har den mer information som radiostationerna med mera :party:
IMG_6413.jpg
IMG_6413.jpg (242.96 KiB) Visad 3096 gånger
IMG_6363.jpg
IMG_6363.jpg (271.27 KiB) Visad 3096 gånger
I övrigt så blir det mest att underhålla det jag har, kommer inte direkt på något mer att fixa just nu ;-)

Testar ett OCR emblem där bak, lite osäker på placeringen just nu bara
IMG_6406.jpg
IMG_6406.jpg (355.54 KiB) Visad 3096 gånger
Samt nyare V60 emlemet
IMG_4846.jpg
IMG_4846.jpg (32.05 KiB) Visad 2913 gånger
IMG_4847.jpg
IMG_4847.jpg (31.93 KiB) Visad 2913 gånger
Senast redigerad av 1 Micce1980, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1251606
svergie2 skrev: sön 27 maj 2018, 19:41 Skönt med den stora skärmen, den lilla känns verkligen opassande i bilen Bild
Ja absolut. Men det tycker jag nog till stor del beror på att ramen till 5” är ”rätt ful” ;-) det ser liksom bara fel ut.

Annars så smorde jag upp allt på det delbara draget idag, klickade riktigt fint. Blir premiär att köra med krok när några möbler ska hem snart.
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1252119
p1ngwin skrev:Hur har du fått så att radiostationerna syns? De gillade jag :D Jag har en 2017 årsmodell. Är det någon inställning eller är det något som kommit senare än så? :-D
Oj, det fanns där när Volvo ÅF laddat in mjukvaran vid servicen.

Har spanat i manualen, under - infotainment - radio - förval

En lista på förvalda kanaler kan visas i bild- skärmen. Funktionen aktiveras/deaktiveras i FM-/AM-läge under FM-meny Visa förval alternativt AM-meny Visa förval.
"Gäller endast High Performance Multimedia och Premium Sound Multimedia."
Användarvisningsbild
av p1ngwin
#1252387
Micce1980 skrev:
p1ngwin skrev:Hur har du fått så att radiostationerna syns? De gillade jag :D Jag har en 2017 årsmodell. Är det någon inställning eller är det något som kommit senare än så? :-D
Oj, det fanns där när Volvo ÅF laddat in mjukvaran vid servicen.

Har spanat i manualen, under - infotainment - radio - förval

En lista på förvalda kanaler kan visas i bild- skärmen. Funktionen aktiveras/deaktiveras i FM-/AM-läge under FM-meny Visa förval alternativt AM-meny Visa förval.
"Gäller endast High Performance Multimedia och Premium Sound Multimedia."
Okej :D Tackar för svar!
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Hej! Blev nedslag på besiktningen på o[…]

Weber 32dir på en b20

Hr inte siffrorna i huvudet men någonstans s[…]

Byta Mätarhus v70 2005

OBD-tuning brukar skicka tillbaka mätarhusen […]

Givare i kylaren hoppar ur

Alla sätt är bra, utom dom dåliga.[…]