Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Hilmer
#1154655
Lucif3r skrev:Kosmetiska fel är näst intill omöjligt att frångå på en gammal bruksbil. Men som morsan min alltid säger, "man åker ju inte på utseendet", det viktiga är ju att den är mekaniskt fräsh :)

Ang. röret, det går inte linda något mjukt runt röret precis där det hade skavt? Lite skumgummi eller liknande, eller bygga ett fäste som håller isär rören.
Funktion före form som jag brukar säga! ;)
Har rost i skärmkanten höger bak och det retar mig, men tycker det blir för stora pengar att åtgärda på en bil som är över 20 år gammal och som rullat över 30k.
Men samtidigt har jag ju bytt och fått lackat båda framskärmarna och höger framdörr pga rost, så kanske blir det så i alla fall att man fixar det vid tillfälle...

Hade jag varit lite snabbtänkt när jag tillverkade det nya bromsröret så skulle man ju skjutit på en slang över röret innan man tryckte dit nipplarna så hade det problemet varit ur världen, men en bit slang som man snittar upp och lägger om röret och fixerar med buntband bör också klara uppgiften.
Att bygga ett fäste hade kanske varit det mest optimala, men det blir trångt med alla slangar och rör som passerar just där så man kanske då istället hade skapat andra problem.
Användarvisningsbild
av Hilmer
#1154713
White skrev:Är det rost utan hål så går det ju fint att göra vid med punktbläster och bättringslacka. :)
Det är tyvärr rätt grovt angripet så det måste bytas ut en bit av kanten om det ska bli helt bra.
Användarvisningsbild
av Hilmer
#1154715
Eftersom hustruns bil nämndes i en annan tråd så tänkte jag presentera den också på bild, 855GLT -93 och runt 28 000mil som bara tuffar på utan protester eller dyra reparationer hittills.
Ombyggd till 5-bultars, V70 dörrar och baklucka och sänkt med 60/40 fjädrar.

-93an till vänster och min -96a till höger.
Sen skymtas en V70 -98 till höger som senare såldes, köptes tillbaks och skrotades när motorn gav upp.

Bild
Användarvisningsbild
av Hilmer
#1155144
Schmoyoho skrev:Klart man blir glad när man ser en 850 som tas hand om, inte bara stajlas och spöas. Fin bil :-)-)
Tack! :)
Det är ju bruksbilar och dessutom rätt gamla vid det här laget, men man får hålla efter dom lite ändå!
Användarvisningsbild
av 800serien
#1156360
Hilmer skrev:
Schmoyoho skrev:Klart man blir glad när man ser en 850 som tas hand om, inte bara stajlas och spöas. Fin bil :-)-)
Tack! :)
Det är ju bruksbilar och dessutom rätt gamla vid det här laget, men man får hålla efter dom lite ändå!
Det är vi entusiaster som får hålla efter dessa underskattade bilar! Fina 855or ni har Hilmer. :)

850 i allmänhet och 855 i synnerhet som blir omhändertagna ser man tyvärr inte ofta, men man kan inte förvänta sig något annat när "vanligt" folk utan intresse för bilar står som ägare. :???:
Användarvisningsbild
av Hilmer
#1157495
800serien skrev: Det är vi entusiaster som får hålla efter dessa underskattade bilar! Fina 855or ni har Hilmer. :)

850 i allmänhet och 855 i synnerhet som blir omhändertagna ser man tyvärr inte ofta, men man kan inte förvänta sig något annat när "vanligt" folk utan intresse för bilar står som ägare. :???:
Tackar! :)

För de allra flesta är en bil endast ett fortskaffningsmedel för att ta sig från punkt A till B och så länge dom gör det med minimala insatser så brukar folk i allmänhet vara nöjda så.
Sen finns det ju dom med lite bilintresse som försöker satsa fullt ut för att hålla bilarna rullande även om det inte är riktigt försvarbart ekonomiskt alla gånger, men vad annat göra när man gillar bilarna i övrigt! ;)


Vad händer annars nu då, jo en rejäl tvätt och städning står väl närmst på schemat, vintern är en tråkig tid med all skit!
Måste dock fixa en ny dammsugare till garaget, den gamla brann upp för ett tag sedan...
Jag har ett dimljus som spökar lite på grund av glappkontakt, det ska också åtgärdas.
Och vem vet, nu när det är så fint väder om dagarna så kanske sommarhjulen åker på, avvaktar dock med hustruns bil då det kan vara bra att ha en bil redo på vinterhjul ett tag till.
Och andra sidan så tar det ju bara en kvart att byta hjulen om det vill sig illa med väder/väglag, in i garaget och sen mutterknackare på så är hjulen snabbt av, dit med dom andra hjulen och sen dra dit dom med moment så är det klart sen! ;)
Service Renault Scenic 2003

Har nu "fått hem" bilen. Ser rikti[…]

Nytt avgasrör B234F

Var på Biltema och lämnade tillbaka all[…]

Överhettad passat b5

Du säger att du "kollade kylarvattnet&qu[…]

@lennarte , @Perra83 , Att det gör s&ari[…]