Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1185806
Det har visst rasslat förbi 300 mil sen jag bytte bromsoket i mitten av juni. Då har jag ändå semesterns Europaresa kvar så mer blir det.. Bilen rullar på snällt även om jag grisar ner den och har mig.

Körde den i borstlös automattvätt idag och fick bort all sand, det fungerar imponerande bra faktiskt, men den behöver en noggrannare tvätt innan den ser ren ut.
Bilagor
IMG_20170716_180242862_HDR.jpg
IMG_20170716_180242862_HDR.jpg (1.6 MiB) Visad 541 gånger
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1185938
Idag bokade jag tid för AC-service (dvs påfyllning) imorgon bitti. Förra sommarn var den åt det klena hållet men ändå duglig även om den inte orkade hålla kallare än kanske 25 i bilen när det var 30+ ute. I år har den tappat en liten aning till och håller inte måttet längre. Jag håller alla tillgängliga tummar för att det bara är lite åldersläckage så att jag får en väl fungerade AC åtminstone något år eller två till efter morgondagen.
av Schmoyoho
#1185960
Var gör du servicen och vad kostar det? Min bil är 11 år gammal och AC:n är orörd. Funkar, men lite trög på att börja blåsa kallt och riktigt iskallt blir det inte, även om det inte är något att klaga på.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1185963
Nån Autoexperten-verkstad på Ringön som har en annons på blocket med ett sommarerbjudande 795 kr. Google hittade inget lokalt som var billigare så om det finns är det någon som inte annonserar sig så bra. Får återkomma till lunch imorrn om det blir bra eller om skiten havererar helt :)
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1186018
Den var visst inte fullt så tom som jag trodde. Ca 600 g kvar i systemet av ett knappt kilo fullt. Tyder ju på att det är i stort sett tätt om inte annat. Kompressorn fick lite ny olja också.

Är ju inte så varmt än idag men lite kallare tyckte jag nog den orkade leverera på max. Får se i eftermiddag när det är lite varmare.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1186020
600g av 1000g är väl att betrakta som ganska tomt, eller?
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1186027
Inte så tomt som jag väntat mig ändå. Men absolut inte så att det kvalar som fullt heller.

Det är ju så pass att det fortfarande är tryck i systemet, dvs inga stora läckor. Det är ju en del reservgas i bilar som finns där just för att de läcker mer än fasta installationer.

Ska bli 25+ imorrn enligt prognosen. Får testa då när det är varmt nog att verkligen märka skillnad.
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 25
Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]

Fälgar och däck till t.ex. 850. 8,0X17 […]

Givare i kylaren hoppar ur

FD157206-43B1-4472-AD81-D6770C3D768F.jpeg Hej! 9[…]