Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1178256
andersuw skrev:
SBergdahl skrev:Var på skroten och plockade ett par facelift-torkararmar förut också. Tänkte skruva dit dessa imorgon.
Trevligt att du kommer till skott med detta. Var dock beredd på att det kan behövas avdragare för att få bort de gamla armarna. Mina satt som berget och det small som pistolskott när de till slut släppte.
Avdragaren behövdes redan på skroten annars hade jag gått därifrån tomhänt :)
andersuw skrev:
SBergdahl skrev:Sen så har jag funderat på att ta bort nummerplåtshållarna och sätta plåtarna med dubbehäftande istället. Dock lite osäker på hur det kommer se ut. Några tankar?
Jag har så bak på min 02:a. Det var ursprungligen lite påtvingat. Ville byta både plåt och hållare men skruvarna till hållaren hade rostat fast i de muttrar som är integrerade i plastluckan och konstruktionen gick sönder när jag tog i. Hade säkert gått att fixa med lösa muttrar på insidan men jag bestämde mig för att gå den enkla vägen och tejpa dit nummerplåten istället. Är mycket nöjd med hur det blev. Ser i mitt tycke mycket renare och elegantare ut än det gör med hållare. Vet också att jag inte alls är ensam om den uppfattningen.
Nummerplat03.jpg
Där fram har jag däremot fortfarande hållare och är lite osäker på hur det skulle funka med tejp där, både med tanke på att man inte har en helt plan yta att fästa mot och att den plåten är exponerad för små kollisioner om man själv eller parkeringsgrannen blir lite för närgången. ;-)
Jag ska suga vidare lite på det där. Provar nog men ska köpa lämplig tejp först. Småkollisioner fram brukar jag försöka undvika ;)
andersuw skrev:Ser för övrigt att du stoltserar med grön "Umweltplakette" i vindrutan. Jag har en sådan jag med, till båda bilarna, men har hittills avhållit mig från att klistra fast dem. Det är ju en himla blaffa så än så länge är det något jag bara plockar fram och visar upp i vindrutan när det behövs. Det har rätt ofta hänt att jag glömt bort att göra det också men några böter har jag dessbättre inte åkt på ändå. Kontrollen av att man verkligen har rätt plakett verkar vara rätt måttlig. Eller också ser de mellan fingrarna med det hela när de ser att bilen är utlandsregistrerad.
Tycker det är rätt bekvämt att ha den där, hade aldrig kommit ihåg annars. Den vita fläcken vid backspegeln är en norsk AutoPASS-bricka också. Båda sitter ur mitt synfält.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1178257
Lite sunkiga mobilbilder blev det. Oljebyte och nya torkararmar. Orkade aldrig ge mig på bromsen eftersom jag blev avbruten av regn ett par gånger. Den verkar dock inte ligga på just nu så jag fixar det vid ett senare tillfälle.

Lite naket.
WP_20170608_12_03_10_Pro.jpg
WP_20170608_12_03_10_Pro.jpg (1.77 MiB) Visad 462 gånger
Nya armar med nya Bosch Aerotwin. De är sjukt mycket bättre än Biltemabladen faktiskt. Trodde inte det skulle märkas någon direkt skillnad..
WP_20170608_12_11_44_Pro.jpg
WP_20170608_12_11_44_Pro.jpg (1.23 MiB) Visad 461 gånger
Gammal olja, aka bränd chokladsås.
WP_20170608_13_17_41_Pro.jpg
WP_20170608_13_17_41_Pro.jpg (1.72 MiB) Visad 461 gånger
Ny olja.
WP_20170608_13_13_30_Pro.jpg
WP_20170608_13_13_30_Pro.jpg (1020.29 KiB) Visad 459 gånger
av andersuw
#1178349
SBergdahl skrev:Avdragaren behövdes redan på skroten annars hade jag gått därifrån tomhänt :)
Kan tänka mig det.
SBergdahl skrev:Småkollisioner fram brukar jag försöka undvika ;)
Jag med. ;-) Men ibland har de en benägenhet att hända ändå och skylten och dess hållare är första bufferten.
SBergdahl skrev:Tycker det är rätt bekvämt att ha den där, hade aldrig kommit ihåg annars. Den vita fläcken vid backspegeln är en norsk AutoPASS-bricka också. Båda sitter ur mitt synfält.
Inte säker på att jag hänger med här. Själv ser jag hela vindrutan och vill helst se igenom den överallt också. Det jag trots allt brukar kleta dit är den schweiziska respektive österrikiska "vignetten" men då får det bli längst upp längs A-stolpen på förarsidan där jag känner minst behov av att titta.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1178705
andersuw skrev:
SBergdahl skrev:Tycker det är rätt bekvämt att ha den där, hade aldrig kommit ihåg annars. Den vita fläcken vid backspegeln är en norsk AutoPASS-bricka också. Båda sitter ur mitt synfält.
Inte säker på att jag hänger med här. Själv ser jag hela vindrutan och vill helst se igenom den överallt också. Det jag trots allt brukar kleta dit är den schweiziska respektive österrikiska "vignetten" men då får det bli längst upp längs A-stolpen på förarsidan där jag känner minst behov av att titta.
Smaken är som baken. Där skulle jag störa mig på klistermärken. A-stolpen på passagerarsidan däremot är mer ur synfältet vid de långa körningarna på mindre händelserik väg där jag har tid att störa mig på saker i vindrutan :)


Gjorde rent och smorde upp bromsoket höger fram idag. Kommer behöva sätta dit ett nytt till hösten men det funkar nog till dess nu när det fått en omgång rengörning och bromsoksfett på alla rörliga delar.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1178789
Behöver nog ett nytt bromsok direkt ändå.. Inte blev det bättre på av att smörja upp. Tvärt om snarare. Men nu får jag ta mig hem med det så efter det här lär jag väl åka på att byta både kloss och skiva också för säkerhets skull.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1178823
Tänkte mest på att jag grillat grejerna lite nu när jag kört med lite broms på hela tiden. Det verkar i och för sig ha gett sig nu för fälgen var bara fesljummen när jag kom fram. När jag kollade först var den obehagligt varm.
Kan hjullagret ha tagit skada också tro?

Belägg bytte jag i höstas och skivorna är ok i övrigt så det hade inte behövts än på några tusen mil annars.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 25
Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]

Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?