Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av S80Frälst
#1165920
SBergdahl skrev:Marinblå pärlemor. Osäker på koden.
Japp, Det är samma.
färgkoden sitter i motorrummet :)
av andersuw
#1168304
SBergdahl skrev:Ändröret var så lättmonterat med verktygen redan i bilen att det åkte på direkt. Får se om jag finjusterar läget lite någon dag, det är stort nog att gå att justera lite vad gäller vinkeln. Nu satte jag det så att inget av avgasröret skulle synas. Tycker det är rätt fult på t ex XC60 där de riktiga avgasrören syns som två små pluttrör mitt i den kromade kanten.
Bild
Bild
Exakt vilket ändrör har du monterat? Hade ett från Biltema som jag var helt nöjd med men det blev fult till slut så jag bytte ut det men är inte helt nöjd med det nya. Det har inte samma tjocklek hela vägen som ditt, vilket syns i vissa vinklar och inte ser så bra ut.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1168308
Köpte det mest diskreta jag hittade på ebay med en innerdiameter på minst 63mm eller vad mitt originalrör nu är. Kan nog hitta en länk i mallen ikväll. Var inte nöjd med Biltemas nuvarande sortiment, de som passade var för stora för min smak.
av andersuw
#1168355
Vore fint om du kunde hitta en länk. Ja Biltema hade ett bra ändrör tidigare (se bild via länken nedan) men de som nu finns att tillgå är inget vidare. Precis som du vill jag ha ett förhållandevis diskret rör. Vill minnas att diametern på turboavgasrören (T och T5) är 60 mm och det är vanligen för stor diameter för att de mer diskreta rören skall passa.

http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php ... ndr%C3%B6r
av andersuw
#1168400
Tack! Ja även jag skulle föredra ett med snedskuret avslut som det från Biltema jag hade. Men som vi båda konstaterat är det av någon anledning svårt att hitta något som är helt rätt på alla punkter: Snedskuret i änden, runt, inte för grovt men ändå tillräckligt grovt för att få på det på ordinarie rör, tillräckligt långt i den del som har konstant diameter för att inte fästet skall synas.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1168731
Hittar du någon bättre kandidat får du gärna säga till. Den här hade ytterligare en merit nämligen priset (om än kanske dyrare än Biltemas ursprungliga fullträff). Så det går ju att byta upp sig utan att bli ruinerad.
av andersuw
#1168736
Ja jag hittade faktiskt ett alternativ efter ännu en stunds mödosamt letande (jag har letat förut) igår kväll, nämligen det här, som jag nu beställt:

http://www.ebay.com/itm/381261223917?_t ... EBIDX%3AIT

Har något större diameter än ditt (en nackdel i mina ögon) men bara lite (ca 76 mm istället för ca 70) och är lite kortare (också en nackdel eftersom det ökar risken att något syns som inte bör synas) men förhoppningsvis inte så kort att något faller i ögonen som inte bör göra det. Det huvudsakliga pluset är att det i motsats till ditt är snedskuret i den ände som sticker ut. Återkommer gärna med rapport när jag har testat. Det kan dock ta lite tid eftersom det kommer från Kina. Men det är väl ingen direkt brådska för någon av oss antar jag. Och billigt är det som synes i vart fall, rentav billigare än Biltemas. :D
Senast redigerad av 1 andersuw, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1168761
Hmm. Kortare tror jag skulle bli svårt spontant. Men på bilderna från din bil ser ditt avgasrör ut att sitta högre upp mot bilen. Skiljer sig avgasen mellan T5 och 2.5T eller kan det vara så att mina gummikuddar börjar bli trötta?
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 25

Sorg

Oktanhalt

Sedan beror det kanske på vad man använ[…]

Gör du det på verkstad är det en g[…]

Hej Känner fan inga vibrationer alls. Undrar […]