Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Micce1980
#1173613
Blev bra det där. Kul hur trender kommer och går med om de ska synas eller vilken form mm
av S80Frälst
#1174131
Hej SBergdahl.

Jag såg att d hade bytt olja och använt Flushing oil, Ville bara veta om det gjorde något.
Du tömde antagligen oljetråget, Och fyllde på med flushing olja.
Och hade motorn igång en tio minuter eller liknande, Och sedan tömde skölj oljan och i med nytt.

Var det väldigt smutsigt? Gjorde det någon skillnad?
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1174453
Typ så ja, stod en instruktion på dunken.

Eftersom jag inte öppnat motorn kan jag inte objektivt bedöma varken behovet före eller effekten efter men trtos ett ganska kort bytesintervall med föregående olja blev flushing oljan kolsvart och den riktiga oljan jag hällde i sen höll sig ovanligt ren. Har inte märkt några negativa konsekvenser heller men det är ju som sagt oklart om det gjorde någon egentlig nytta :-)
av S80Frälst
#1174828
Hehe :D

Så extremt noggrant att öppna motorn behöver du inte vara ;)

Tänkte göra det på min bil, Men jag han inte riktigt köpa flushing oil då jag hade lite tidspress på mig.
Men förhoppningsvis så gör jag det när det är dags för nästa service.
Men då vet jag att det blev skillnad iaf.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1175645
Tog med kameran ut men glömde så klart helt att ta några bilder..

Fixade ett skrammel jag haft i passagerardörren ett tag nu. Hade inte fått fast alla plastdelarna när jag bytte högtalare men nu är det åtgärdat med generösa mängder smältlim. La på lite extra ljuddämpning i dörren också när jag ändå höll på.

Sen rekade jag läget för att sätta dit instegsbelysning på undersidan av dörrarna. Montering av belysningen har jag löst perfekt så att den kommer att lysa på marken och lite på golvet inuti bilen när dörren är stängd. Men var tusan ska jag ta ström? Helst vill jag dra en sladd från fotbelysningen för att matcha den men det var ju lättare sagt än gjort när genomföringen är ett kontaktstycke och inte en genomföring.

Sen tvättade jag av all pollen från bilen. Återstår att se hur länge det håller i sig.. Den står två våningar under jord men ska ut med den imorrn så då lär den ju bli gul igen.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1177109
Idag slog bilen över till 30000 mil. Dags att falla i bitar då enligt Ford :-)
Bilagor
WP_20170603_15_42_51_Pro (2).jpg
WP_20170603_15_42_51_Pro (2).jpg (559.81 KiB) Visad 461 gånger
Användarvisningsbild
av frasse4
#1177218
Ojdå lika bra att köra till skroten direkt ;)
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1177327
White skrev:Är bara servarna skötta är 30.000 ingenting. :-)-)
Fullservad hos samma Volvo-anläggning alla servicear fram till dess att jag köpte den. Nu garageservice men tror om något att den får mer kärlek nu.

Jag förutspår inga särskilda problem närmaste tiden. Kamremmen till nästa sommar och eventuellt småfix besiktningen hittar före mig nästa gång men annars tror jag inte det kommer krävas något särskilt på ett bra tag nu som inte är frivilligt.
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 25
Däckslitage insidan.

Har en citroen c3 2005 som sliter däck p&arin[…]

Kan det vara vevaxelgivaren som gett upp?

Mja, V70in har jag haft i 12 år så n[…]

Leasing bildäck

Bilen är ju returnerad med vinterdäcken […]