Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1155353
Schmoyoho skrev:
SBergdahl skrev:Försökte för övrigt precis impulsköpa ett par Tethys på blocket men jag var visst sen på bollen så jag kanske klarar mig från den utgiften.. :P
Investering skulle jag väl vilja kalla det :) En av de snyggaste fälgarna man kan ha på en V70 i mitt tycke och ett plus är att de är ovanliga(re) på V70 än t.ex S60.
Absolut, jag gillar dem skarpt. Men priset på däck stiger ju med sådär 100 % i steget från 16 till 17 ". Har minst en sommar kvar på sommardäcken jag har dessutom.

Som tur är tycker jag Zeus som jag har sommardäcken på är snygga de också. Samma koncept med många ekrar.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1156698
Vart och handlat lite Biltemaoriginaldelar :wink:

Mikrofibertrasorna tycker jag är riktigt bra. Suger upp massor med vatten utan att lämna ränder.

Resten är till fälgprojektet. Tänkte dra igång så smått i helgen.
Bilagor
WP_20170309_22_13_13_Pro.jpg
WP_20170309_22_13_13_Pro.jpg (1.98 MiB) Visad 813 gånger
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1157151
Tvättat sommarfälgarna och börjat slipa ner den gamla färgen. Drygt jobb att slipa. Orkade nästan klart med första varvet med grövre papper på en fälg. Jäkligt gott om små skrymslen på de här fälgarna. Jag har nog att göra till det är dags att montera sommardäck om någon månad :)

Tog nån bild men telefon och dator vill visst inte prata med varandra för stunden.

Edit: Nu kom bilden också.
Bilagor
WP_20170311_13_12_44_Pro.jpg
WP_20170311_13_12_44_Pro.jpg (202.13 KiB) Visad 797 gånger
Senast redigerad av 1 SBergdahl, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1157157
White skrev:Ett tips annars är att få fälgarna glasblästrade.
Jag får väl se hur fort jag tröttnar ;)

Det är inga större märken som behöver slipas bort så det handlar egentligen mest om att slipa fram den ursprungliga primern.
Användarvisningsbild
av robinb3rgsten
#1157176
Exyzäta skrev:
robinb3rgsten skrev:Sand är för grovt på alufälgar
Ingen har skrivit något om sand, eller har jag missat nåt?
Nä de va visst inte läste nog för fort eller nåt [WHITE SMILING FACE]
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1157698
Jaha. Då sitter man i kön och väntar på att bilen ska få årets dom.

Finns inga större fel jag känner till eller har märkt av men det är alltid lite nervöst ändå. Fast jag tror skulle skulle vara rätt nervös även med en betydligt nyare bil :P
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 25

Har precis hämtat en my24. Elvärmaren […]

@lennarte , Har nollat felkoderna, kört ett […]

Jag gjorde en kontroll av AC på precis samma[…]

Hade min V70 på verkstaden idag och fick e[…]