Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Marlboroman
#1186638
S80_140HK skrev:Min åsikt är att P2 definitivt ger mest för pengarna. Det går att hitta lågmilade exemplar i bra skick med skaplig utrustning för nästan inga pengar alls idag.

S40/V50 når inte alls upp i samma klass. Skulle dock kunna ha en sån om jag fick den väldigt billigt.
Där är vi nog av samma åsikt i grund och botten. P2 om man väljer exemplar med lite omsorg så kan man helt klart få ett synnerligen kostnadseffektivt transportmedel. Och det är ju dessutom en konstruktion jag känner till och har haft under många år. Och sånt är också viktigt om man vill kunna åka billigt i längden. För kan man göra service och normala reparationer själv så man behöver lämna bort så lite jobb som möjligt så är det i längden mycket pengar som sparas.

S40N/V50 är ju billigare byggd, och det märks ju som sagt. Så där lär man kanske tänka till mer vad gäller prislappen. För ska man ta den generellt lägre(?) kvalitén i åtanke så lär ju en V50 vara märkbart billigare än en jämförbar V70 för att det ska vara värt det?
Lövet skrev:Det går nog precis, men det blir miltal uppåt 20.000 i så fall vilket ställer lite mer krav på undersökning av objektet. 50' blir nog svårt
https://www.blocket.se/stockholm/Bmw_32 ... ?ca=11&w=1
https://www.blocket.se/stockholm/BMW_32 ... ?ca=11&w=1
Automatlådan är alldeles utmärkt i E90, den behöver du inte vara rädd om. Bra låda och den håller dessutom.
Touringen hade suttit som en smäck! 8) Men... Det var ju det där med budgeten, och det är ju inte det att jag inte sitter och kikar på dyrare bilar. Det är det att jag måste se till att hålla mig inom ramen jag satt upp. Utrustning och så kan jag tumma en del på, men inte priset. Jag vill ju egentligen inte kliva över 50 såvida det är något speciellt som gör det värt det.
av Lövet
#1186654
Rekommenderar dock inte att köpa en e9x utan xenonljus och sportstolar. De blir riktigt svårsålda utan. Dragkrok och automat exempelvis är dock ganska ointressant (intressant nog jämfört med ex Volvo).
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
EX30 2025 ändringar

Lite nytt redan på kommande årsmodell&[…]

Jag testa car.info för skojs skull och sö[…]

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]