Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Enbitost
#1105318
En olivgrön T-5R som jag tänker använda dagligen men samtidigt fixa upp den.

Detta inlägg kommer uppdateras när jag kommer på något eller när någonting har gjorts!

Hämtade bilen i Uddevalla för ett vrakpris, men med det vrakpriset medföljde även en hel del rost och skavanker. Eftersom budget är tight och det är min daily så kommer saker ske när det sker.

Bilen:
Volvo 855 T-5R 1996
Olivgrön
B5234T5 2.3L (225 hk /300 Nm)
M56 automatlåda

Läder och Alkantara interiör
Instrumentpanel i valnöt
R-front som alla T-5R och R-s


Vad jag har gjort med den hittills:
[X] Monroe stötdämpare runtom med sänkfjädrar (satt på när jag köpte)
[X] Helt nya framlampor (satt på när jag köpte)
[X] X70 handtag utan låskolv (satt på när jag köpte)

[X] Rostfri huv
[X] Ny luftmassemätare
[X] Nytt fördelarlock
[X] Nytt öppet luftfilter
[X] Avskärmning till luftfiltret
[X] Bytt olja
[X] Nytt oljefilter
[X] Dragit ljudkablar
[X] Bytt dörrhögtalare
[X] Volvo emblem på fälgar
[X] Skyltbelysning
[X] Bytt blinkers till fräschare
[X] Satt i stereo
[X] Bättre torkarblad
[X] 18" R-fälgar

Vad som ska göras:
[X] Lacka om R-front och sätta på
[ ] Byta dimljus
[ ] XC-grill
[X] US-blinkers
[X] Byta skärmar
[ ] 17" Titan
[X] Byta till v70 bakljus
[X] Långlister
[ ] Svart vinyl på B och C stolpar
[ ] Frontläpp (kanske)
[X] Vindavvisare
[ ] Laddtrycksmätare i A stolpe
[ ] Tonade rutor
[X] Plasti dippa lister runtom
[ ] Byta vinge till en med bromsljus
[ ] Nya emblem på bakluckan
[ ] Fjäderbensstag
[X] Byta ut gasfjädrar baklucka
[X] Fixa upp alkantaran på ratten
[ ] Byta till v70 spolarmunstycken
[ ] Byta lilla kugghjulet i mätarhuset
[ ] 20/25mm spacers bak
[ ] 2,5" eller 3" rör

Lacka:
[ ] Stänkskärmar
[ ] Hela bilen någon gång

Bild

Bild
Senast redigerad av 3 Enbitost, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Enbitost
#1105322
Bild

Besiktade "Tessan" imorse med ett ytterst lindrigt resultat.
Dock när allt var klart och jag sätte mig i bilen för att backa ut så såg jag att ABS-lampan tände sig ....
Tror att det är så att när de kollar spindelleder och skakar hjulen så glappade väl säkert en givare (?)
av Schmoyoho
#1105325
Du dribblade helt bort mig i trådens första meningar. "M56 automatlåda"? M56 är beteckningen på en manuell låda och 225 hk hade väl de "vanliga" turbomotorerna som hette just turbo, eller är detta någon specialare? Eller är det overboost till typ 240 (?) hk om det är automat?

Hur som helst har jag en soft spot för 850 R så det är alltid kul att se sådana här på forumet :)
av Schmoyoho
#1105336
Lucif3r skrev:T-5R är reggade som 225hk, men har overboost funktion som ökar effekten till ~240hk under 1-2sec när man stämplar, om motorn inte är för varm plus massa andra parametrar är inom toleranserna..
Mysko, man tycker ju bilen borde vara reggad med dess toppeffekt, annars kan man väl regga vad som helst som 140 hk men som ger mer när man trampar fullt.
Enbitost skrev:ingen aning om det är M56 men har ett svagt minne som säger mig det. ändrar så fort jag hittar annan info!
M56 är en manuell låda, fanns i olika versioner till 850 men det är den enda manuella lådan som satt i bilen. Har du inte en manuell har du en fyrväxlad automat som jag inte vet vad den heter, någon aisin-låda har jag för mig iallafall.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1105343
Enbitost skrev:Bild

Besiktade "Tessan" imorse med ett ytterst lindrigt resultat.
Dock när allt var klart och jag sätte mig i bilen för att backa ut så såg jag att ABS-lampan tände sig ....
Tror att det är så att när de kollar spindelleder och skakar hjulen så glappade väl säkert en givare (?)
Var det många vassa kanter? Dom klagade på mig bara för att fästet till extraljusen satt kvar, fick dock ingen anmärkning. Lovad att jag skulle ta bort det så fort som möjligt, kan ju säga att det sitter kvar än :oops: men nu ska snart extraljusen på då dessa skit eftermarknads strålkastarna är skit dåliga :x
Bruten fjäder framvagn

Bytte också fjädrar på vår […]

Hur var dom andra värdena? Vet du det kan det[…]

Insugningsslangen

Vad är det för grunka som sitter på[…]

Hej Har mycket dåliga torkarblad till str&a[…]