- lör 21 jan 2017, 21:52
#1142842
Fick tidigare hem ett paket från CVI-Automotive innehållandes en tankarmatur, tätningar, bränsleslang samt den inre delen av reservhjulsbaljan. Jag hoppas dock inte behöva använda plåten, men kan vara bra att ha ifall det skiter sig med att bocka egna små plåtbitar. Sen sprejade jag bensintanken med Hagmans bodyspray, men glömde ta bild på det. Såg fint ut i alla fall. :D
En ny och större kompressor inhandlades och jag satte igång med blästrandet igen. I början gick det bra, men sen efter ett tag tycker jag att resultatet uteblev. Trots att jag tog bort det värsta med stålborste blåste på med blästern så hände det inte så mycket. Gör jag något fel eller? Börjar bli riktigt less nu och lusten börjar tryta. Känns omöjligt att fixa denna rost. Fortsätter det såhär så blir nog denna Volvos öde inte vad jag hade hoppats på. :( Någonting måste i alla fall vara fel för andra verkar få bort rosten mycket enklare. Kan det vara Julas blästringssodas fel? Eller räcker kompressorn fortfarande inte till?
En ny och större kompressor inhandlades och jag satte igång med blästrandet igen. I början gick det bra, men sen efter ett tag tycker jag att resultatet uteblev. Trots att jag tog bort det värsta med stålborste blåste på med blästern så hände det inte så mycket. Gör jag något fel eller? Börjar bli riktigt less nu och lusten börjar tryta. Känns omöjligt att fixa denna rost. Fortsätter det såhär så blir nog denna Volvos öde inte vad jag hade hoppats på. :( Någonting måste i alla fall vara fel för andra verkar få bort rosten mycket enklare. Kan det vara Julas blästringssodas fel? Eller räcker kompressorn fortfarande inte till?
Senast redigerad av 2 FyoDisco, redigerad totalt 0 gång.
Är ute och sladdar med 240:n och lyssnar på Sator
Volvo 245 GL/T 1990, Volvo 245 Turbo 1982
Volvo 245 GL/T 1990, Volvo 245 Turbo 1982