Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1142842
Fick tidigare hem ett paket från CVI-Automotive innehållandes en tankarmatur, tätningar, bränsleslang samt den inre delen av reservhjulsbaljan. Jag hoppas dock inte behöva använda plåten, men kan vara bra att ha ifall det skiter sig med att bocka egna små plåtbitar. Sen sprejade jag bensintanken med Hagmans bodyspray, men glömde ta bild på det. Såg fint ut i alla fall. :D

Bild

En ny och större kompressor inhandlades och jag satte igång med blästrandet igen. I början gick det bra, men sen efter ett tag tycker jag att resultatet uteblev. Trots att jag tog bort det värsta med stålborste blåste på med blästern så hände det inte så mycket. Gör jag något fel eller? Börjar bli riktigt less nu och lusten börjar tryta. Känns omöjligt att fixa denna rost. Fortsätter det såhär så blir nog denna Volvos öde inte vad jag hade hoppats på. :( Någonting måste i alla fall vara fel för andra verkar få bort rosten mycket enklare. Kan det vara Julas blästringssodas fel? Eller räcker kompressorn fortfarande inte till?
Senast redigerad av 2 FyoDisco, redigerad totalt 0 gång.
#1142910
DayDreamer skrev:Jag skulle nog använda sådan där rost ätare sedan för att verkligen försäkra att all rost försvinner och inte kommer tillbaka :D
Tror jag har någon sådan rostätare från Mekonomen nere i garaget. Kan man applicera det på de sista små rostporerna så att de försvinner, eller? Fungerar det verkligen? Jag är lite skeptisk till rostätare och sådana grejer.
#1142920
Jag tycker rostätare har fungerat bra när jag använt det. Det reagerar ju med rosten och stoppar fortsatt rostbildning. Sedan på med bra rostskyddande grundfärg.
#1142991
Lucif3r skrev:Vad kör du med för blästermedel? Glas är väl det bästa näst efter soda, men är iofs ju ett h-e att städa upp efteråt :roll:
Jag använder just nu Julas blästringssoda (http://www.jula.se/catalog/verktyg-och- ... da-018302/), men jag såg nu att den var till för en sodabläster som de har, och jag har denna bläster från Jula (http://www.jula.se/catalog/verktyg-och- ... er-018336/). Jag tänkte att det inte spelade någon roll, men det kanske gör det? Funkar sand ännu sämre att blästra med än soda? Är Julas soda kass eller är det jag som är kass på att blästra?
#1142993
frasse4 skrev:Jag tycker rostätare har fungerat bra när jag använt det. Det reagerar ju med rosten och stoppar fortsatt rostbildning. Sedan på med bra rostskyddande grundfärg.
Ska prova med rostätare också. Kan ju inte göra det hela värre i alla fall. :)
#1143014
DayDreamer skrev:Tror att det i regel räcker med att man borstar bort lös sittande rost och sedan på med rostätaren. Men det skadar absolut inte att få bort så mycket som möjligt.
Det är ju klart. Vill helst inte behöva riva ner tanken om något år igen för att fixa rost. :D

Aluminiumsilikat, är det bra att blästra med? Åker nog och köper det eller sand nästa helg jag är hemma.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen