Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1091241
Tjena!

Efter ca 1 års suktande och hårt jobbade så har jag nu äntligen fått min V40 Carbon Edition. Jag bytte in min V50 D2 R-Design på Skobes i Nyköping mot denna härliga bil.

Som ni flesta kanske vet så är CE en special modell utav V40 R-Design med bland annat kolfibertak, backspeglar och instegslister. Det är även den första modellen som har Polestar optimering som standard. Det finns 343 stycken tillverkade fördelat på svenska, holländska och japanska marknaden. Det ska finnas 125 stycken i Sverige. :D

Mina planer med denna då

- Tona framrutorna [x]
- Lackskydda [x]
- USA skylt [x]
- H&R 30mm sänkningssats [x]
- Ferrita eller Polestar Performance avgassystem [x]
- Polestar Performance Parts luftfilter [x]
- Någon slags läpp på stötfångaren i fram
- Kolfiberfoliera diffusern
- Dippa emblemen svarta [x]
- Dippa grillen svart [x]
- Polestar Performance Parts växelspaksknopp & pedaler. [x]

Kommer säkert mer och mer planer med tiden :)

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Senast redigerad av 12 jimlindeborg, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1091344
Sweet!

Fast det är inte den första med Polestar som standard, i Sverige var S/V60 T6 AWD Black-R först med det, och i NA har några modeller med R-Design haft polestar som standard.

Hur funkade skobes tycker du? Jag har varit där ett par gånger men bara mött dryga okunniga säljare alla gångerna.
#1091351
Mycket snygg bil. :-)-) Dock är jag inget större fan av svarta fälgar. Polestar-fälgarna som S/V60 Polestar har är mycket snyggare.

Som lite kuriosa kan jag säga att dom bilar som såldes på den holländska marknaden fanns vad jag har läst inte bara med T5 utan även med D4 (givetvis Polestar-trimmad).

/Håkan
#1091487
Crumpets & XC90: Tackar, är galet nöjd med den :D

MartinS: Det var felformulerat av mig, det är första modellen med "den nya generationen utav Polestar. Detta är taget från Volvos hemsida, http://www.volvocars.com/se/bilar/model ... aer/carbon
V40 Carbon Edition är först ut med nya generationen Polestar Performanceoptimering.
Jag är jätte nöjd med Skobes. Hade försäljningschefen Anders Moström som säljare och han var jätte bra. :)

GT-mannen: Tackar, smaken är som baken, jag gillar dom och passar bra ihop med restan utav alla blanksvarta detaljer som finns på bilen :) Stämmer bra det att det gick att välja D4 i Holland, dock var inte Polestar standard där utan tillval. Dock hade dom lite mer tillval att välja på där, tex Driver support :)
#1091497
Har också svårt för svarta fälgar men i sådana här sportutföranden så fyller det ju ändå som en poäng och då är det inte alls helt tokigt. Däremot inredningen gillar jag, särskilt de röda bältena. Det var en snygg touch att ha det bara där och just rött, inte att man sätter små röda detaljer överallt.

Är det kolfibertak rakt igenom som faktiskt gör bilen lättare eller är det bara kosmetiskt?
#1091528
Schmoyoho skrev:Är det kolfibertak rakt igenom som faktiskt gör bilen lättare eller är det bara kosmetiskt?
Det är kolfiberskiva istället för glaset om man har panoramataket. Den ska väga ca 10kg mindre än vad en "vanlig" V40 gör så det är mest kosmetiskt. Läste någonstans att det är plåt under kolfibern, pga krocksäkerheten skulle jag tro. :)

Tvättade av den idag! Och jaa, bilhandlartexten ska bort. Beställde ny list igår :P

Bild
#1091615
Kan man beställa listen till skylthållaren löst?! Var och för hur mycket?

10 kg är ju ändå 10 onödiga kilon. Försumbart i ett helhetsperspektiv men jag trodde det skulle vara typ en kolfiberskiva man bara tryckt ovanpå taket, mer eller mindre. Då blev det genast en aning fränare :-)-)
Användarvisningsbild
av Perra83
#1091627
En ny ren list till regskylten kostar ett par kronor på närmaste Volvo återförsäljare.
Gjorde bort mig en gång när jag beställde nya skylthållare. Nämnde när ja hämtade hållarna (som skickades med express 4mil) att ja bara behövde listen och han bakom disken sa att det har vi en hel låda med.... :oops:

Mycket fin kärra är det så klart ändå :lol:

Nu när snart löven börjar bli gula så tänker man på höst och vinter. Va ska du ha för vinterhjul?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18

Har läst igenom flera trådar om att byt[…]

Problemet är ju att sådana här app[…]

Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

Söker köpråd - XC90 V8

Hej, Jag satt precis och tog en våröl […]