Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1131251
Spoiler »
Man får göra det man kan i detta land med detta väder tyvärr.. Ser kalasfint ut på bilderna iaf!

Ser jag fel eller har du bytt belysningen under backspeglarna till led?
#1131430
jimlindeborg skrev:Stämmer bra det Mini. Var nog den första "modden" jag gjorde. Super enkelt och tar max 5min :)
Behövde man ta isär spegeln eller räcker det att vinkla spegeln inåt bilen och sedan försöka trycka ut lampinsatsen? Eller har du ett annat knep?
Vad är det för LED som ska i, behövs det CANbus?

Mycket snygg bil förövrigt!
#1131455
Jag bände loss spegelglaset med ett "fiskben" och sen finns det ett litet hål där man för in en smal flatmejel och trycker ur lamphållaren. Jag har bara vanliga T10 LED lampor :) Här finns det en liten guide, dock behöver du inte plocka bort kåpan,
http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 3-)%202016
Tack ska du ha!
Senast redigerad av 2 jimlindeborg, redigerad totalt 0 gång.
#1131457
jimlindeborg skrev:Jag bände loss spegelglaset med ett "fiskben" och sen finns det ett litet hål där man för in en smal flatmejel och trycker ur lamphållaren. Jag har bara vanliga T10 LED lampor :) Här finns det en liten guide, dock behöver du inte plocka bort kåpan, http://accessories.volvocars.com/sv-se/ ... 3-)%202016

Tack ska du ha!
Man kommer inte åt att föra in en smal mejsel under spegelglaset utan man måste verkligen ur med glaset?? Vill minnas att jag bröt sönder en sådan där liten hållare på en tidigare modell.. 
#1131512
Mini_ice skrev:Man kommer inte åt att föra in en smal mejsel under spegelglaset utan man måste verkligen ur med glaset?? Vill minnas att jag bröt sönder en sådan där liten hållare på en tidigare modell.. 

Är osäker, men tror inte att du kommer in under glaset med en mejsel. Dock behövs det inte mycket kraft för att få glaset att släppa. Tänk bara på att hålla emot det så det inte blir hängades i kablarna :)
#1131525
Har genom åren här på forumet läst om en del som lyckats bryta av grejor när de tagit loss speglar, antingen har jag ett bra exemplar eller så gör de helt fel, har haft loss mina spegelglas massor av gånger utan några som helst bekymmer. Kör ba kör. :)
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 18
Nytt avgasrör B234F

745-an har rullat uppskattningsvis drygt 50000 mil[…]

Torkarblad till strålkastarna verkar ha utg&[…]

Motortvätt, vad tänka på?

Vill slänga in en varning, en ballast till […]

Enda man behöver vara försiktig med &aum[…]