Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1207070
Börjar känna mig färdig med bilen så det händer inte så mycket längre mer än den vardagliga tvättandet. Börjar faktiskt kika på nytt, snöat in mig lite på A6 Allroad då det börjar bli dags att planera inför framtiden. Sitter och håller koll hela tiden, men sedan när jag väl sitter i V40in och startar den så slår jag bort alla bilbytartankar :roll:

Hade en liten photoshoot förra helgen när hösten visade sig från sin bästa sida. Passande nog hittade vi perfekta stället bara på andra sidan gatan från lägenheten 8)

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
#1207078
Finns bara en sak att säga, tummen upp :)
#1207080
Tjusigt!
Men jag irriterar mig fortfarande på solljuset på backspegelbilden, all CF lyfter ju och så kommer den solklutten i mitten o sabbar. :lol:

A6 vore smutt! Men det dräller tyvärr inte av bensinare där..
#1232437
HejsanHoppsan, här har det varit dött ett bra tag. Kan bero på att det knappt har hänt något med bilen och det är en helt värdelös årstid vi har just nu. Man bara tvättar, tvättar, tvättar, åker hem, och tvättar igen... :cry:

Dock har det införskaffats lite leksaker som underlättar tvättandet en del. En Kärscher HDS 8/18 är den roligaste av dom nya leksakerna, galet rolig hetvattentvätt (fullt normalt att tycka det är kul ;) ) och tillsammans med en foamlance blir det ännu roligare! :D

Har även köpt ett par nya sommardäck som jag ska rulla på den här säsongen, valet föll på Hankook Ventus V12 Evo 2. Får se hur dom kommer prestera, min plan är att testa köra lite på bana i sommar 8)

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
#1237301
Var har du köpt "plattan" att ha vänsterfoten på? Är den i paket med dina pedaler? Jag blir nog inte nöjd med min "förarbrunn" innan jag slipper den fula svarta saken, som är där nu, som är svår att hålla snygg.
#1237302
SvenB skrev:Var har du köpt "plattan" att ha vänsterfoten på? Är den i paket med dina pedaler? Jag blir nog inte nöjd med min "förarbrunn" innan jag slipper den fula svarta saken, som är där nu, som är svår att hålla snygg.
Jaa, det stämmer. Ingår i Polestar Performnace pedalerna, men håller med dig, den svarta ”plattan” är ingen höjdare...
#1438473
Hej,
Snygg bil, har en liknande :-) och är ute efter stylinkitet. Problem är att Volvo säljer bara i paket tillsammans med Diffusor och Dubbla slutrör. Kan man köpa någonstans bara Deflectors, sida & bak? Hur gjorde du?
Tack för svaret på förhand!!

jimlindeborg skrev: tor 06 jul 2017, 00:52 Jaa, här har det varit lite för tyst allt förlänge... :|

Dock har det hänt lite med bilen iallafall.
- Emblemen har blivit svarta igen.
- Stylingkitet har blivit lackat, dock inte monterat
- En ny drivaxel vänster fram pga trasig dammask
- Bromsoken har målats i "Carbon Grey Metallic"
- Lagat en pyspunka högerbak pga en skruv
- Polering med Meguiars M205 och M21

Det är väl lite av vad som har hänt senaste tiden. Anledningen till att inte stylingkitet har monterats är att när vi skulle montera det så såg vi att det gick att beställa nya fästen med inpassningsfästerna kvar istället för att montera dom begangade när dom delarna är bortskurna. Är inte så kul att borra 38 hål i bilen och inse att det sitter snett :mrgreen:

Fick en ny drivaxel pga hål i dammasken som enligt Bilia hade gjorts av en sten och inte ville ta det på garanti men som tur är så är BraBil lite bättre på att ta hand om sina kunder och tog in den och bytte hela drivaxeln på garanti :-)-)

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18

Hej! Vill ha tips på billig och bra Bilverks[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

Man ska inte förakta 4an. Är ju rappare[…]

Fick samma svar från Volvo Sverige. B[…]

Hej på er, Jag har fått den kär[…]