Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Derank
#1126707
Gillar bilen. Men låter alla verkligen sådär? Eller har du gjort något med avgassystemet.

Det där brölet skulle iaf få mig att ta upp skämskudden.
av Rudolfs
#1126714
Alla låter sådär när du har sportläget i. Inget att skämmas för, låter riktigt trevligt när man åker både inne och ute.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#1126839
Jag är partisk :wink: Polestar låter underbart! :D

Den låter betydligt mer än man tror i sportläget. Var på ett ställe där det samtidigt var provkörning av Maserati. Utanför ligger en lång raksträcka och alla gasade där, lät knappt något. Min Polestar lät betyydligt mer, och bättre 8) Dom undrade vad det var för konstig V60 :lol:
av Schmoyoho
#1126858
Låter inte polestar-bilarna ganska mycket som vanliga T6:or dock, med undantag för spjället då? Eller är det jätteannorlunda karaktär även i vanliga drive-läget? Har kikat en del på youtube och om det inte är att svära i kyrkan så vill jag nästan påstå vanliga T6:orna har mer "morr" i motorljudet, polestar-bilarna låter som slätare.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1126883
Schmoyoho skrev:Låter inte polestar-bilarna ganska mycket som vanliga T6:or dock, med undantag för spjället då? Eller är det jätteannorlunda karaktär även i vanliga drive-läget? Har kikat en del på youtube och om det inte är att svära i kyrkan så vill jag nästan påstå vanliga T6:orna har mer "morr" i motorljudet, polestar-bilarna låter som slätare.
När jag provkörde en Polestar (med 6-cyl motorn) fick jag f-n ståpäls när jag tryckte på startknappen (med automaten i P). Jag har ju i princip samma motor i min XC60, men den låter ingenting i jämförelse.
Användarvisningsbild
av jimlindeborg
#1126934
Exyzäta skrev:Varför måste det låta då? Verkar vara något pubertalt att det måste höras när man kommer runt hörnet.
Har man en sportigare modell med större motor så är det väl klart att det ska låta. :roll:
av Exyzäta
#1126943
jimlindeborg skrev:
Exyzäta skrev:Varför måste det låta då? Verkar vara något pubertalt att det måste höras när man kommer runt hörnet.
Har man en sportigare modell med större motor så är det väl klart att det ska låta. :roll:
För att? Imponera? På vem?
Användarvisningsbild
av grillchips
#1126966
Sicken liten suris vi har bland oss.
Vem påstår att det handlar om att imponera?
Jag hade gladeligen haft en som lät så, helt för min egna skull.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 21
XC - Rear axle sensor

Finns en HF,och en HB,endast för höjdjus[…]

"Ringen" är inbyggd i lagret!!

S60-03 oljud från framvagn

Lyft upp bilen, snurra hjulet med en hand på[…]

I nästa nr. av Vi Bilägare, 1 maj -24 nr[…]