Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Schmoyoho
#1093757
Rudolfs skrev:skivorna är 371mm inte 336mm :)
Menade att 336 mm-skivorna är nog så dyra om man köper de från volvo så 371 mm-skivorna måste ju vara helt kopiöst dyra. Skönt att det var på garanti iallafall.
Användarvisningsbild
av Derank
#1093758
Rudolfs skrev:Allting är brembo och volvo original, dem är bytta på garanti av volvo pga vibrationer :) skivorna är 371mm inte 336mm :)
Då förstår jag, tyckte det var konstigt att byta redan efter 400mil som sagt.
av Rudolfs
#1093804
Schmoyoho skrev:
Rudolfs skrev:skivorna är 371mm inte 336mm :)
Menade att 336 mm-skivorna är nog så dyra om man köper de från volvo så 371 mm-skivorna måste ju vara helt kopiöst dyra. Skönt att det var på garanti iallafall.
Jasså okej :) skivorna ligger på 6900:- st och beläggen 5000:- för en sats om man ska byta själv :)
Användarvisningsbild
av Perra83
#1093812
Rudolfs skrev:
Schmoyoho skrev:
Rudolfs skrev:skivorna är 371mm inte 336mm :)
Menade att 336 mm-skivorna är nog så dyra om man köper de från volvo så 371 mm-skivorna måste ju vara helt kopiöst dyra. Skönt att det var på garanti iallafall.
Jasså okej :) skivorna ligger på 6900:- st och beläggen 5000:- för en sats om man ska byta själv :)
Haha!!! Med dom priserna skulle till och med jag köra med förstånd.
Beläggen måste gå att använda några andra än original för kanske mindre pengar. Bromsoken sitter väl på fler märken.
Användarvisningsbild
av Derank
#1093815
köper man en bil i den prisklassen spelar nog inte några klotsar för 5laxar någon större roll, jag skulle då aldrig kört annat än orginal.

Största problemet när man äger en sådan kärra är ju att kunna utnyttja prestandan i bilen och behålla körkortet sammtidigt, jag har full sjå bara med xc60in, och körkortet ligger jäkligt löst många gånger.
av Schmoyoho
#1093861
Rudolfs skrev:Jasså okej :) skivorna ligger på 6900:- st och beläggen 5000:- för en sats om man ska byta själv :)
Hårda bullar :shock:
Derank skrev:köper man en bil i den prisklassen spelar nog inte några klotsar för 5laxar någon större roll, jag skulle då aldrig kört annat än orginal.

Största problemet när man äger en sådan kärra är ju att kunna utnyttja prestandan i bilen och behålla körkortet sammtidigt, jag har full sjå bara med xc60in, och körkortet ligger jäkligt löst många gånger.
Kikade blocket nyss och priset för en begagnad S-/V60 P* ligger på ungefär samma pris som en välutrustad ny "vanlig" volvo. Lite större motor, automatlåda och summum och så PS på det så är man ju uppe i samma pengar. Tror inte man är mer benägen att betala några brutala serviceutgifter bara för att inköpspriset var högt, förhoppningsvis köper man ju en bil som denna med vetskapen om att den är vassare och då även dyrare att hålla efter.

Angående originalklossar så undrar jag var P*-klossarna placerar sig. Jag köpte originalklossar till min bil för att jag 99% av gångerna vill ha bra bett när de är kalla. Polestarbilarna ska väl dock prestera på bana också, vet inte om man behåller originalklossarna då eller om man behöver sportigare sådana då som har mer bett när de är varma.

Tycker inte det behöver vara stor motor för att kortet ska dingla löst, bara bilen inbjuder till en bra körupplevelse räcker långt. Men visst kan jag hålla med om att man gärna trycker till lite extra för att få höra lite morr särskilt om det då råkar vara en lite större motor :)
Användarvisningsbild
av TommyP86
#1093902
Grattis till en rejält skön bil!

Ang beläggen på polestar så tycker åtminstone jag att dom tar "normalt" vid normal körning, men det blir inte nåt herrejössesbett för dom blivit varma (typ 200-0 en gång eller 2)
Då bettar det rätt bra
av Rudolfs
#1094126
Schmoyoho skrev:
Rudolfs skrev:Jasså okej :) skivorna ligger på 6900:- st och beläggen 5000:- för en sats om man ska byta själv :)
Hårda bullar :shock:
Derank skrev:köper man en bil i den prisklassen spelar nog inte några klotsar för 5laxar någon större roll, jag skulle då aldrig kört annat än orginal.

Största problemet när man äger en sådan kärra är ju att kunna utnyttja prestandan i bilen och behålla körkortet sammtidigt, jag har full sjå bara med xc60in, och körkortet ligger jäkligt löst många gånger.
Kikade blocket nyss och priset för en begagnad S-/V60 P* ligger på ungefär samma pris som en välutrustad ny "vanlig" volvo. Lite större motor, automatlåda och summum och så PS på det så är man ju uppe i samma pengar. Tror inte man är mer benägen att betala några brutala serviceutgifter bara för att inköpspriset var högt, förhoppningsvis köper man ju en bil som denna med vetskapen om att den är vassare och då även dyrare att hålla efter.

Angående originalklossar så undrar jag var P*-klossarna placerar sig. Jag köpte originalklossar till min bil för att jag 99% av gångerna vill ha bra bett när de är kalla. Polestarbilarna ska väl dock prestera på bana också, vet inte om man behåller originalklossarna då eller om man behöver sportigare sådana då som har mer bett när de är varma.

Tycker inte det behöver vara stor motor för att kortet ska dingla löst, bara bilen inbjuder till en bra körupplevelse räcker långt. Men visst kan jag hålla med om att man gärna trycker till lite extra för att få höra lite morr särskilt om det då råkar vara en lite större motor :)
beläggen ska klara bana också som jag förstår det iaf, Jag vet inte om jag kommer ta ut den på bana någon gång dock :)
Användarvisningsbild
av grillchips
#1094127
Kul att få se bilen på riktigt, vid GDS-hallen i Vallentuna förra veckan. Antar att ni gjorde er redo för Sjöhistoriska? Bilen sjöng fint när ni drog från tvätten!
MVH blå V50-ägare som hade en kissnödig 3åring. :lol:
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 21

Liten uppdatering, stressade lite i lördags […]

Skulle med 99.9% säkerhet säga att bile[…]

Det som hände tidigare står beskrive[…]

Hej! Jag har tid för omprogramering på […]