Rudolfs skrev:skivorna är 371mm inte 336mm :)Menade att 336 mm-skivorna är nog så dyra om man köper de från volvo så 371 mm-skivorna måste ju vara helt kopiöst dyra. Skönt att det var på garanti iallafall.
Moderator: Moderatorer
Rudolfs skrev:skivorna är 371mm inte 336mm :)Menade att 336 mm-skivorna är nog så dyra om man köper de från volvo så 371 mm-skivorna måste ju vara helt kopiöst dyra. Skönt att det var på garanti iallafall.
Rudolfs skrev:Allting är brembo och volvo original, dem är bytta på garanti av volvo pga vibrationer :) skivorna är 371mm inte 336mm :)Då förstår jag, tyckte det var konstigt att byta redan efter 400mil som sagt.
Schmoyoho skrev:Jasså okej :) skivorna ligger på 6900:- st och beläggen 5000:- för en sats om man ska byta själv :)Rudolfs skrev:skivorna är 371mm inte 336mm :)Menade att 336 mm-skivorna är nog så dyra om man köper de från volvo så 371 mm-skivorna måste ju vara helt kopiöst dyra. Skönt att det var på garanti iallafall.
Rudolfs skrev:Haha!!! Med dom priserna skulle till och med jag köra med förstånd.Schmoyoho skrev:Jasså okej :) skivorna ligger på 6900:- st och beläggen 5000:- för en sats om man ska byta själv :)Rudolfs skrev:skivorna är 371mm inte 336mm :)Menade att 336 mm-skivorna är nog så dyra om man köper de från volvo så 371 mm-skivorna måste ju vara helt kopiöst dyra. Skönt att det var på garanti iallafall.
Rudolfs skrev:Jasså okej :) skivorna ligger på 6900:- st och beläggen 5000:- för en sats om man ska byta själv :)Hårda bullar :shock:
Derank skrev:köper man en bil i den prisklassen spelar nog inte några klotsar för 5laxar någon större roll, jag skulle då aldrig kört annat än orginal.Kikade blocket nyss och priset för en begagnad S-/V60 P* ligger på ungefär samma pris som en välutrustad ny "vanlig" volvo. Lite större motor, automatlåda och summum och så PS på det så är man ju uppe i samma pengar. Tror inte man är mer benägen att betala några brutala serviceutgifter bara för att inköpspriset var högt, förhoppningsvis köper man ju en bil som denna med vetskapen om att den är vassare och då även dyrare att hålla efter.
Största problemet när man äger en sådan kärra är ju att kunna utnyttja prestandan i bilen och behålla körkortet sammtidigt, jag har full sjå bara med xc60in, och körkortet ligger jäkligt löst många gånger.
Schmoyoho skrev:beläggen ska klara bana också som jag förstår det iaf, Jag vet inte om jag kommer ta ut den på bana någon gång dock :)Rudolfs skrev:Jasså okej :) skivorna ligger på 6900:- st och beläggen 5000:- för en sats om man ska byta själv :)Hårda bullar :shock:Derank skrev:köper man en bil i den prisklassen spelar nog inte några klotsar för 5laxar någon större roll, jag skulle då aldrig kört annat än orginal.Kikade blocket nyss och priset för en begagnad S-/V60 P* ligger på ungefär samma pris som en välutrustad ny "vanlig" volvo. Lite större motor, automatlåda och summum och så PS på det så är man ju uppe i samma pengar. Tror inte man är mer benägen att betala några brutala serviceutgifter bara för att inköpspriset var högt, förhoppningsvis köper man ju en bil som denna med vetskapen om att den är vassare och då även dyrare att hålla efter.
Största problemet när man äger en sådan kärra är ju att kunna utnyttja prestandan i bilen och behålla körkortet sammtidigt, jag har full sjå bara med xc60in, och körkortet ligger jäkligt löst många gånger.
Angående originalklossar så undrar jag var P*-klossarna placerar sig. Jag köpte originalklossar till min bil för att jag 99% av gångerna vill ha bra bett när de är kalla. Polestarbilarna ska väl dock prestera på bana också, vet inte om man behåller originalklossarna då eller om man behöver sportigare sådana då som har mer bett när de är varma.
Tycker inte det behöver vara stor motor för att kortet ska dingla löst, bara bilen inbjuder till en bra körupplevelse räcker långt. Men visst kan jag hålla med om att man gärna trycker till lite extra för att få höra lite morr särskilt om det då råkar vara en lite större motor :)
Liten uppdatering, stressade lite i lördags […]
Det som hände tidigare står beskrive[…]