Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Turbojeppe
#1083822
DayDreamer skrev:
Turbojeppe skrev:
DayDreamer skrev: Kommer att köpa på mig bra att ha saker till bilen, sen får jag se ifall jag kommer över några fynd vilket jag förmodligen kommer att göra då det är snorbilligt på självplocken :D
Älskar att gå på skroten! Vet inte vad du ser som snorbilligt men närmsta skroten här i arvika får man inte ens gå och kolla/plocka själv.. :( Blir lite dyrare då..
Fick ju tag i den största original stereon till X70 SC-901 plus kabelhärva och förstärkare för endast 200kr. På bildelsbasen ligger dessa radios på om dom kommer in runt 2000kr och uppåt och förstärkaren ligger runt 1000kr och uppåt så ja självplock är snorbilligt. Fick ju även tag i två splitter nya strålkastare i Örebro för 500kr också självplock (Returbilen)
Oj, det var inga dåliga fynd! Själv fick jag betala 500kr för EN strålkastare i mycket bra skick så nu ser den enögd ut. :(
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1083825
Turbojeppe skrev: Oj, det var inga dåliga fynd! Själv fick jag betala 500kr för EN strålkastare i mycket bra skick så nu ser den enögd ut. :(
Ja är det något som jag behöver så är det i första hand skrotar med självplock som jag vänder mig till. Ja jag för står att det ser konstigt ut med en strålkastare som är blank och den andra matt :|
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
#1084227
Paket hämtat!
Bild

Lite godis! Blev förvånad över att det faktiskt var original emblem från Volvo. Vingen kommer äntligen få en lykta igen (har varit tomt några månader..) och baknummerplåten kommer lysa lite vitare och lite mer! :)
Bild

Sitter nog vanliga 850 fjädrar fram, lutar nå så innåthelvete när jag svänger. Provar sänkfjädrar och ser om det blir bättre.
Bild

Och även en mobilhållare från biltema när man ändå var i farten ;)
Bild
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1084245
Ja där var det en hel del gott, hehe Biltema det är det som ger :-)-) Vparts verkar ha mycket original delar faktiskt.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1084292
Tror att hobbyfärgen kommer att bli stygg/lossa när du går på med avfettning :???: men det märker du väl :)
Varmluftspistolen är annars jäkligt bra om du vill ge listerna nytt liv :D
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
#1084301
DayDreamer skrev:Tror att hobbyfärgen kommer att bli stygg/lossa när du går på med avfettning :???: men det märker du väl :)
Varmluftspistolen är annars jäkligt bra om du vill ge listerna nytt liv :D
Äsch, just nu flagnar grillen plasti dip och visar sitt krom under det svarta. Jag kanske kan undvika grillen med avfettningen ;)
Har provat varmluftspistol och sån där svart klet man kletar på så det blir bra igen. Höll inte så länge tyvärr! Och nu ser det ut som att listerna har någon sjukdom igen. :(

Såhär blev den efter svart klet, helt klart bästa resultat! Men höll bara ett par månader..
Bild
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1084317
Ser du bara till så att grillen blir ordentligt rengjord innan du lackar den så borde färgen sitta rätt hårt.

Enbart varmluftspistol har jag hört räcker för att ge nytt liv i listerna :???: Men lackar du dom så kommer dom väl att hålla länge, förusett att du gör ett bra grundarbete innan lackning.
Användarvisningsbild
av Turbojeppe
#1084319
DayDreamer skrev:Ser du bara till så att grillen blir ordentligt rengjord innan du lackar den så borde färgen sitta rätt hårt.

Enbart varmluftspistol har jag hört räcker för att ge nytt liv i listerna :???: Men lackar du dom så kommer dom väl att hålla länge, förusett att du gör ett bra grundarbete innan lackning.
Grillen vill jag bara få upp skicket på för 70 spänn, sen så kommer jag självklart rengöra den noggrannt innan :wink:
Det höll inte länge med pistol, blev väldigt fläckigt efteråt :( Planerar att lacka dom som dom ska vara i framtiden, men för att snygga till dom ett tag till så kommer jag köra gummifärg! :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 33

Hej! Vet att på Volvo V50 kunde man sät[…]

Det som hände tidigare står beskrivet […]

XC90 eller V90CC

Finns inte en enda nyare bensin V90 CC om jag koll[…]

En 99/00? Tror att gasspjället spökar is[…]