Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1114172
Ang snowcapen så köpte jag en redan lackad som jag matta ner med 1200 våtslippapper innan jag gjorde rent med bromsrengöringen. Och sen lacka med billack.
Gjort de innan på andra plast saker på bilar utan problem.

Skickat från min D5803 via Tapatalk
#1120176
Har maskat av alla hål och så nu..

Lyft ventilkpåan och kollat nu.. Och den ser FAN ny ut..

Bild

Bild

Kollade givetvis ner i toppen och ser att de eller som de skall..

Bild

Bild

Lossar toppen med för att kolla hur illa ventilerna ser ut på den sidan innan ja lägger på nästa topp..

Bild

Ser ju skit ut tycker jag.. Men fått ord som sagt att de ser ju inte så farligt ut.. :O

Kolla kolvar o cylindrar medans jag ändå håll på.. Och AJAJ..

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Ja efter att jag sett detta så blir de inget motorbyte i höst vinter utan jag tar de när jag renoverat motorn till våren ist..
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1120349
Allt ser ut att vara normalslitet i toppen i mina ögon. Inte nyskick, men långt ifrån skit. Kommer säkerligen gå många många år och mil till.
Jag skulle dock plocka ur ventilerna, göra rent dom, och slipa in dom igen(du har ju bara 8st, går ju snabbt :P)

Dom där rostkanterna på cylinderväggarna såg däremot inte lika fina ut... Har du tur så är rosten så pass lätt att den går att hona bort. ... Annars är det nog borrning + ÖD-kolvar som gäller...

Har motorn stått still oskyddad en längre tid så vatten har samlats vid kolvarna eller nått?
#1120468
Lucif3r skrev:Allt ser ut att vara normalslitet i toppen i mina ögon. Inte nyskick, men långt ifrån skit. Kommer säkerligen gå många många år och mil till.
Jag skulle dock plocka ur ventilerna, göra rent dom, och slipa in dom igen(du har ju bara 8st, går ju snabbt :P)

Dom där rostkanterna på cylinderväggarna såg däremot inte lika fina ut... Har du tur så är rosten så pass lätt att den går att hona bort. ... Annars är det nog borrning + ÖD-kolvar som gäller...

Har motorn stått still oskyddad en längre tid så vatten har samlats vid kolvarna eller nått?

Ja kommer att gå igenom hela motorn nu i vinter..

Ventilerna skall slippas oc fixas och sen rosten i cylindrarna är bara ytlig som tur e..
Han jag köpte motorn hade igång den i så sent som i somras..

Motorn stod här ute inpackad i pressening i 2v innan jag satte upp den i stativet och sen har de ståt inne. Så under dessa 2v har de på något sett lyckats komma in vatten i insuget och ner i ventilerna sedan ner i cylindrarna..
#1129316
Längesen man gjorde något alls med denna.. Men har hunnit besiktiga skåpet och fick 2st 2or och de på Gulfimen och handbromsen.. samt en muntlig bra o veta om en anliggande färdbroms.

Ja inga svår saker inte.. Så i helgen var jag och fixa detta..

Började med lamporna..

Bild

Skäms ju över bilen när den ser ut såhär..
Bild

Upptäckte detta under tiden jag skuvade..

Bild

Bild

Handbromsen fixades enkelt med nya backar och fjädrar..

Sen anliggningen då..

Bild

Bild

Och detta berodde på ett kärvande OK. Men de gick att smörja upp de så nu glider de fint.. Och bilen gick fint igenom ombesen..
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
Köpråd

JA du , en hybrid eller el skulle gått bort […]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortr&oum[…]

Så här kopplade vi kablarna. Sedan star[…]

Bakaxel äldre Duett

Glömde till lägga att vi är ifr&ari[…]