Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1161124
Ja ja skall uppdatera mina bilder här men inte idag..

Just nu några bilder ifrån vattenpumpsbytet i helgen..

Koll av längd av remmar som jag byter när jag ändå är igång..

Bild

Kopplat loss kylarslangen.. Ops glömde uppsamlingkärl, så vattnade parkeringen lite..

Bild

Fläkt och remskiva är demonterade.. Hmm Maskning ??

Bild

Pumpen borta, dock inge glapp eller läckage på denna inte men lagret gnäller och tjuter

Bild

Vart lite fundersam på att orginalpumpen hade en plastbehållere då den nya inte hade de.. Men det var bara ett uppsamlingskärl till skvallerkanalen och skall inte flyttas med till nya..

Bild

Andra sidan

Bild

Allt monterat å klart.. Ahaa en gul remskiva nu.. Lite kul..

Bild
#1161862
Börjat med släpvagnskontakten nu då.. Byte av fäste och kontakthus..

Bort med de gamla då..

Bild

Bild

På med nya fästet. Första borra nya hål då dem jag behövde inte fanns..

Bild

Nya hål borrade i kofångaren och fästet på plats..

Bild

Sen till h-----t med elen då.. Volvo orginal med eget märkta kablar.. Var inte någon som stämde med guiderna jag tagit hem..

Bild

Samt att gamla kontakten var gjuten gjorde inte saken lättare iaf.. Men lite huggande med kniven o mejselen så fick jag fram var färgerna skulle vara..

Bild

Bild

Men allt funkar inte ändå..

Bakljus samt bromsljuset funkar lika så vänster blinkers men inte höger. Och inte heller backlus, dimljus.
Har kollat alla kablar ifrån kontakten till skarven och dem e hel.. Måste kolla längre in i systemet så de tydligen finns en skrav till..

Bild

Här sitter nu nya kontakten..

Bild
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14

Monterade in en CarPlay box i bilen. Känns[…]

Dörrlås V-fram

Jo, det var ett kabelbrott. Den klassiska grö[…]

Hej, jag letar efter en lämplig bil till fami[…]

har du provat göra rent sensorn i LMM? an[…]