Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Schmoyoho
#1131551
Welcome to team förståndshandikappad.

Fint med USA-blinkers i alla fall. Plug and play eller måste man tjuva in sig på strömmen från positionsljusen?
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1131635
garinge skrev:
DayDreamer skrev:Själv kör jag med ständigt lysande helljus.... :mrgreen: :mrgreen:
Är du en komplett idiot? :lol: :lol: :lol:
Jajamän :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
av Tette
#1131696
garinge skrev:Welcome to lysande USA blinkers team ;)
Måste tyvärr erkänna mig besegrad av min egen bil då jag inte fick lös hållaren hur mycket jag än försökte. Så får återkomma med inträdesbevis senare :D
Har lite klena nypor (sjukdom) så i värsta fall får jag krypa till korset och be min kontakt på volvo hjälpa mig :oops:
DayDreamer skrev:Själv kör jag med ständigt lysande helljus.... :mrgreen: :mrgreen:
Hoppas du inte tar detta på fel sätt nu daydreamer - vad tillför den där kommentaren i tråden? ??:-/
Schmoyoho skrev:Welcome to team förståndshandikappad.

Fint med USA-blinkers i alla fall. Plug and play eller måste man tjuva in sig på strömmen från positionsljusen?
Det ska vara att bara byta ut blinkershållaren och iom att jag köpte på volvo så följde rätt lampa med :D vet dock ej hur det är på facelift bilarna..
Användarvisningsbild
av garinge
#1131763
Schmoyoho skrev:Welcome to team förståndshandikappad.

Fint med USA-blinkers i alla fall. Plug and play eller måste man tjuva in sig på strömmen från positionsljusen?
Det är plug'n'nplay, kontakten är redan försedd med 3 kablar (blinkers plus, jord och positionsström) så man tar bort den svenska blinkerssockeln med två stift, och sätter dit USA modellen med tre stift, så lyser 5w och 21w blinkar, fint blir det :P
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1131783
Tette skrev:
DayDreamer skrev:Själv kör jag med ständigt lysande helljus.... :mrgreen: :mrgreen:
Hoppas du inte tar detta på fel sätt nu daydreamer - vad tillför den där kommentaren i tråden? ??:-/
Ingen fara, men typ att det är inte lagligt med lysande blinkers på heltid. Men i för sig så kör jag inte heller med laglig ljuskombination så jag ska inte säga något :)
Användarvisningsbild
av garinge
#1131941
DayDreamer skrev:
Tette skrev:
DayDreamer skrev:Själv kör jag med ständigt lysande helljus.... :mrgreen: :mrgreen:
Hoppas du inte tar detta på fel sätt nu daydreamer - vad tillför den där kommentaren i tråden? ??:-/
Ingen fara, men typ att det är inte lagligt med lysande blinkers på heltid. Men i för sig så kör jag inte heller med laglig ljuskombination så jag ska inte säga något :)
Det är en väldans massa som inte är lagligt, men varje bilförare ansvarar för sitt eget, bara köra... :)

Jag har Xenon i hel och halvljus, lysande blinkers, gula dimljus, och en massa mer trevligt, inte lagligt, men det gör mitt bilanvändande mycket bättre... något jag dock aldrig gör är kör med halvljus och dimljus samtidigt, det är riktigt tattaraktigt... :)
av Tette
#1132651
Fick lov att krypa till korset igår och be min kontakt på volvo om hjälp med att byta till usa blinkers. Jag förstår varför jag inte lyckades med handkraft få lös dem då han fick ta i ordentligt med en tång dessutom..
usa.jpg
usa.jpg (30.89 KiB) Visad 2925 gånger
garinge skrev:
Det är en väldans massa som inte är lagligt, men varje bilförare ansvarar för sitt eget, bara köra... :)

Jag har Xenon i hel och halvljus, lysande blinkers, gula dimljus, och en massa mer trevligt, inte lagligt, men det gör mitt bilanvändande mycket bättre... något jag dock aldrig gör är kör med halvljus och dimljus samtidigt, det är riktigt tattaraktigt... :)
Haha skulle man gå efter helbilsgodkännandet så får man ju inte byta en glödlampa till led :D
Jag gör vad jag anser blir snyggt/bra med min bil så länge det inte påverkar trafiksäkerheten eller mina medtrafikanter och så får jag ta dusten med farbror blå den dag jag nu (om) blir stoppad..
Användarvisningsbild
av SBergdahl
#1132744
Har du lust att skriva artikelnnumret på lamphållarna? Jag har Bilia tvärs över gatan från jobbet och är lite sugen, verkar ju inte särskilt dyrt..

Min ena blinkerslampa fram börjar ändå tappa färgen och positionsljuset ser lite blekt ut på ena sidan.. :roll:
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklar a till varselljus […]

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]