Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Tette
#1076209
Hej!
Har som varit här i ett par år såg jag häromdagen men har aldrig presenterat mig själv eller Volvon i Garage - delen men tänkte att nu kanske det är dags..

(Har visserligen en tråd om Volvon på garaget.org men det är ju här min själ och hjärta ligger :wink: )

Nåväl, Therese heter jag. Typ sisådär kring 30 och har alltid haft ett bilintresse, kan bero på att min pappa alltid hade en jänkare i garaget när vi växte upp kanske :D ? Ända sen jag var lite har det funnits Volvo i familjen som bruksbilar, som liten skit åkte jag takchoppad Amazon och körkort tog jag i en 855. Min första egna bil var dock en gammal Opel Ascona, fast det var nog mestadels för att jag fick den gratis.
Som alla Opel bilar från 80-talet så tog rosten den och bara för att fortsätta på det rostiga temat så köpte jag mig en v40 T4 1998. Rostig som tusan men den gick som ett skållat troll. Alltid varit fart-tokig, var det inte trimma moppe så var det 80 kubikaren i crossbanan så en T4 var som att bli pånyttfödd.
Dock tog även denna kärlekshistoria slut då rosten började bli mig övermäktig och en busstur till Härnösand tog mig till min nuvarande Volvo. En ganska alldaglig blå V70 med 2,4t motorn och verkar ha jobbat som höfraktare om man kollade i reservhjulsbaljan.

I dagsläget så har det väl hänt lite med bilen om ni har kikat in på min garaget tråd men jag ska göra några snabba uppdateringar..
av Tette
#1076210
Exteriört
3 tums avgassystem från turbo och 2,5 tum från katalysator och bak
19" R replikor som är plasti dippade vita
55/30 sänkning med Nivomater bak

Sen är det rätt tomt på saker som är gjorda utanpå då jag saknar garage och saknar väl en del kunskaper för att göra alltför mycket själv..

Interiört
Led belysning i hela kupén
Påbörjat byte till blå belysning i DIM
Utbytt stereo samt ett PA200 till org papphögtalare (byte kommer)
Org sub i bagaget
Bytt till armstöd i baksätet till ett med mugghållre samt förvaringsfack
BSR Steg 3 programvara

Haha, när jag radar upp det såhär inser jag hur lite jag gjort egentligen men det är en hel del godis på ingång :D

(Försöker ladda upp en bild via forumbilder men allt blir upp och ned av nån konstig anledning)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1076229
Tette skrev:(Försöker ladda upp en bild via forumbilder men allt blir upp och ned av nån konstig anledning)
Lägg upp de här istället, de försvinner efter ett tag från sidor som forumbilder

1. Ladda upp bild
-Ladda upp bilaga (finns under texten till vänster du skriver i rutan)
-Bläddra
-Bifoga filen
1.jpg
1.jpg (16.38 KiB) Visad 12176 gånger
2. Lägga upp fler än en bild
-Gör om ovanstående

3. Vill du ha bilden på en speciell plats
-Sätt skrivmarkören där i textrutan du vill ha första bilden
-Placera inom inlägget
-Hamnade den fel så ta bort texten och placera den igen alt. kopiera bildtexten
2.jpg
2.jpg (10.73 KiB) Visad 12176 gånger
Så UPP MED BILDER NU!! :)
av Tette
#1076240
försök 2.jpg
försök 2.jpg (1.65 MiB) Visad 745 gånger
En smula smutsig, främst nere på listerna..
bil klabböle 2.jpg
bil klabböle 2.jpg (1.61 MiB) Visad 746 gånger
[x] klar [ ] ej påbörjat

[x] Plasti Dippa 19 tummarna
[x] 3 tum framrör (BSR)
[x] 2,5 tum avgassystem (BSR)
[x] BSR Steg 3 programvara
[ ] Ny front utan kulhål
[ ] Grillnät till undre luftintaget i fronten
[x] Led belysning i hela bilen
[x] Led backlyse
[x] Xenon Look A Like halvljus
[x ] Gultonade dimljus med gul H1 lampa
[ ] Facelift torkararmar
[x] Mugghållare i baksätet
[x] Original Subwoofer i bagaget
[x] PA 200
[x] High Performance Högtalare
[x] Annan stereo + adapter till förstärkare
[x] Facelift tunnelkonsol
[x] Facelift baklysen
[ ] Borstade aluminium rails
[ ] Elinfällbara backspeglar med plasti dippade kåpor + ladda mjukvara
[ ] Can Box från Auxadapter
[ ] Ladda mjukvara till AEM samt nivåreglering larm
[ ] Måla bromsoken
[x] Byta ut Biltemas "chromade" skylthållare bak till en ny (tål avfettning dåligt)

Något ska ske i sommar, det är ett som är säkert!
Micce1980 skrev:
Tette skrev:(Försöker ladda upp en bild via forumbilder men allt blir upp och ned av nån konstig anledning)
Lägg upp de här istället, de försvinner efter ett tag från sidor som forumbilder

1. Ladda upp bild
-Ladda upp bilaga (finns under texten till vänster du skriver i rutan)
-Bläddra
-Bifoga filen
Bilagan 1.jpg finns inte längre
2. Lägga upp fler än en bild
-Gör om ovanstående

3. Vill du ha bilden på en speciell plats
-Sätt skrivmarkören där i textrutan du vill ha första bilden
-Placera inom inlägget
-Hamnade den fel så ta bort texten och placera den igen alt. kopiera bildtexten
Bilagan 2.jpg finns inte längre
Så UPP MED BILDER NU!! :)
Ibland är jag allt bra dum :D Satt och undrade varför forumet sa att mina bilder var ogiltiga, tja kanske för att de inte ska vara på 2,5mb :lol:
Senast redigerad av 1 Tette, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1076251
Riktigt fin färg, är det midnattsblåmetallic? Dom vita fälgarna gjorde sig riktigt bra till bilen :-)-)
av Tette
#1076260
DayDreamer skrev:Riktigt fin färg, är det midnattsblåmetallic? Dom vita fälgarna gjorde sig riktigt bra till bilen :-)-)
Cosmos Blue Metallic, 450 är det. Jo, det blev ett riktigt lyft med vita fälgar. Dock får man ju putsa dem en gång om dagen 8)
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1076292
Tette skrev:
DayDreamer skrev:Riktigt fin färg, är det midnattsblåmetallic? Dom vita fälgarna gjorde sig riktigt bra till bilen :-)-)
Cosmos Blue Metallic, 450 är det. Jo, det blev ett riktigt lyft med vita fälgar. Dock får man ju putsa dem en gång om dagen 8)
Ok, det var en riktigt fin färg :-)-)
Användarvisningsbild
av garinge
#1076310
Fint, alltid Nice med 19".. Påminner om min egna, fast din ser lite högre ut än min med 60/40 sänkning och 19" :)

Canboxen är underbar har en sån i min bil :D

Tumme upp!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 47

Jag har då en v70 från 2001 2,4t med[…]

Givare i kylaren hoppar ur

Kan det vara så enkelt att ringen som ska t&[…]

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]