Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VaCUm
#1118898
Några gånger per år kör jag mina tygmattor till S90in i tvättstugans grovtvättmaskin. Tvättar med lite såpa.
Det fungerar väldigt bra. Torkar sedan mattorna i torkrummet.

Såpan gör att mattorna inte drar till sig smuts lika lätt :)
av Exyzäta
#1118899
Lucif3r skrev:
Tette skrev:(vad nu det är som räknas som en tjejbil :wink: )

Ptja... rollad rosa, bonnasänkt av pojkvännen och hans vinkelslip, ögonlock, rosa paneler, fluffluff tyg, hela handsfacket och mittkonsolen full i smink... Sånna saker :lol:
Rosa rattmuff inte att förglömma! :D

Eller Fårskinn.

Eller en helt i rosa. ;-)
Bilagor
IMG_0412.JPG
IMG_0412.JPG (134.44 KiB) Visad 3880 gånger
IMG_0411.JPG
IMG_0411.JPG (38.46 KiB) Visad 3884 gånger
IMG_0410.JPG
IMG_0410.JPG (43.36 KiB) Visad 3881 gånger
av Tette
#1129679
Här har det varit tyst väldigt länge - mestadels för att det händer ju typ ingenting med bilen nu när vintern är här..
En liten uppdatering ska jag väl ändå lyckas klämma in :wink:
bil fridhem.jpg
bil fridhem.jpg (106.94 KiB) Visad 447 gånger
Sista bilden på bilen med sommardäcken.. 27 okt blev det vinterdäck och fyfasen vad det är fult med plåtfälgar!
snö1.jpg
snö1.jpg (82.27 KiB) Visad 447 gånger
Sen kom det ju en massa snö i början av november. Var ute och skottade fram bilen både fre, lör och sön bara för att ha lika mycket snö sen när man skulle till jobbet på måndagen. Men det gick bra det också :D
snö2.jpg
snö2.jpg (84.38 KiB) Visad 447 gånger
vår.jpg
vår.jpg (82.8 KiB) Visad 3475 gånger
Å sen smälte all snö bort och man fick nästan vårkänslor när termometern visade 5 plusgrader...

Så under vintern är det mest tvätta, tvätta och tvätta lite mer :lol:
Har dragit en usb sladd från baksidan av stereon till handskfacket så jag kan spela musik via usb.. behöver jag inte streama musik från telefonen hela tiden. Så någonting har jag faktiskt gjort med bilen.
Lyckades också klanta mig med att ha kvar "sommarspolarvätska" i systemet som tyvärr frös och fick säkringen till bakre torkarmotorn att flyga. Var nästan säker på att motorn sagt upp sig men där hade jag tur :D Så nu gör jag inte om det fler gånger haha
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1129722
Klarade mig med en blandning för ner till -8 förra året ändå blev det så kallt som -20 men inte vart det några problem här inte :)
av Tette
#1129926
Lucif3r skrev:"sommarspolarvätska" = vatten med lite diskmedel i? :P

Jo vi hade nå liknande mängd snö här i mellansverige också i början av nov. typ... Och lagom man får sprillans nya vinterdäck monterade så har det varit rena rama sommarväglaget sen dess :roll:
Köpte en dunk spolarvätska med äppeldoft (vad man nu ska ha det till) på OKQ8 i somras när vi var ute på vägen då bilen varnade för låg nivå. Sen dess har jag inte behövt fylla på och tänkte inte så mkt mer på det förrens det blev minusgrader och jag inte såg något bakåt längre :D
DayDreamer skrev:Klarade mig med en blandning för ner till -8 förra året ändå blev det så kallt som -20 men inte vart det några problem här inte :)
Jag brukar normalt ha 1:2/1:3 blandning i systemet just för att det inte ska frysa på vintern.. -36 brukar man väl säga är 1:2 men då stinker det ju kemfabrik när man spolar också :mrgreen:
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1130144
garinge skrev:äsch bara köra koncentrerat så slipper man tänka på att det kan frysa ;)
Eller glykol..... :mrgreen: :mrgreen:
Användarvisningsbild
av garinge
#1130417
DayDreamer skrev:
garinge skrev:äsch bara köra koncentrerat så slipper man tänka på att det kan frysa ;)
Eller glykol..... :mrgreen: :mrgreen:
tror du missförstått det där, glykol har man i kylaren :)
  • 1
  • 41
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 47
S/V60 Polestar utan taklucka

Värt att ha med sig är att tiden då[…]

Startspärr Rattlås XC70

Halloj. Håller på att bli tokig.. Har[…]

Att det finns lite olja rester i slangar är n[…]

Lövets Tesla M3 LR AWD

Fortfarande nöjd såhär 1 1/2 &ari[…]