Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Tette
#1085463
Alltså just nu är jag sådär härligt kräkless på bilen. Inte nog med att den sett ut som den haft någon slags spetälska efter flertalet pollen och fågelskitsattacker och lite regnskurar på det så blir jag inte klok på stötdämparna. (Den är tvättad nu för den som undrar)
sjuka 2.jpg
sjuka 2.jpg (343.18 KiB) Visad 526 gånger
Var om på verkstaden idag för att resonera lite med dem om ifall de slutdragit dämparens infästning när bilen stod på egna hjul men de verkade inte riktigt vara inne på samma spår som jag. Jag är helt lost när det kommer till bakvagnens geometri på P2:orna men det borde inte bli någon udda vinkel fastän man inte efterdrar när bilen är på backen, ELLER?

Sen så grejerna som sitter där nu, ett par gula g&m dämpare.. Vartenda j*vla gupp å skarv i vägen får mig att önska njurbälte. Den blev stenhård. Kommer ihåg nu varför jag bytte till BC Coilsen. Dessutom ser den helt mongo ut nu.. Trots 55mm sänkning fram så ser den baktung ut. Å då är det bara en 30mm där bak.
Funderar helt seriöst på att låta den blir org. baktill med förstärkta fjädrar och typ Bilstein B4:or så kan jag fortfarande lasta tungt (iom jobbet, därav återtåget till nivomaterna). Fan, försök att inte bita dig i tungan när du tar ett fartgupp med 100kg potatis i skuffen.

Mycket att fundera på och dessutom så har jag den där besiktningen framför mig.. Åhh, förresten glömde jag säga att verkstaden drog av luftningsnippeln till ett bromsok också? Låt pengarna flöda

(Lite bitter just nu, beklagar)

Tette
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1085482
Det har nog ingen betydelse när man drar åt bultarna till stötdämparna då dom sitter i vertikalt läge skillnad om dom suttit horisontalt.

Ja precis drog dom av luftningsnippeln så ska verkstaden stå för byte av denna alternativt byte av oket.
av Tette
#1085500
garinge skrev:Drog dom av den, så får dom ju fixa det gratis, så enkelt är det :)
Är det så? Jag har sällan, eller aldrig haft problem med verkstäder. Killen som tidigare gjorde alla jobb på bilen la tyvärr ned sin firma för 1½ år sedan och jag har som inte hittat någon ny bra..
DayDreamer skrev:Det har nog ingen betydelse när man drar åt bultarna till stötdämparna då dom sitter i vertikalt läge skillnad om dom suttit horisontalt.

Ja precis drog dom av luftningsnippeln så ska verkstaden stå för byte av denna alternativt byte av oket.
Nu är besiktningen bokad. Torsdag 16:e, 13:10. Är redan nervös..
av Tette
#1086031
Tvättat utsidan, dammsugit och dammtorkat. Dragit av motorutrymmet lite snabbt med en trasa. Justerat handbromsen, kollat lampor. Tagit fram varningstriangeln.

Usch, finns det något värre än besiktning? Naturligtvis borde det inte vara några som helst problem men det är ändå ångestladdat. Rätt som det är hittar de väl något som inte jag kan ordna själv så då är det alltid verkstad som ska kontaktas bla bla bla..

Nä, nog pratat om tråkigheter. Återkommer i morgon med resultatet.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1086039
Tette skrev:Tvättat utsidan, dammsugit och dammtorkat. Dragit av motorutrymmet lite snabbt med en trasa. Justerat handbromsen, kollat lampor. Tagit fram varningstriangeln.

Usch, finns det något värre än besiktning? Naturligtvis borde det inte vara några som helst problem men det är ändå ångestladdat. Rätt som det är hittar de väl något som inte jag kan ordna själv så då är det alltid verkstad som ska kontaktas bla bla bla..

Nä, nog pratat om tråkigheter. Återkommer i morgon med resultatet.
Passa dig med att ha ett rent motorrum för självklart så måste ju bilen vara trimmad om det är rent enligt bilprovningen :wink:
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1086046
DayDreamer skrev:Passa dig med att ha ett rent motorrum för självklart så måste ju bilen vara trimmad om det är rent enligt bilprovningen :wink:

^det ligger väldigt mycket sanning i detta.
Blev anklagad för trimmad motor på min gamla 945 GL(!) dels för att den var så fruktansvärt fräsch under huven, och dels för att den var så välservad och idioten till bes. man jämnförde den med en 116hk GL rishög brevid(min var -92a så den hade ju B230FB med 130hk, konstigt att min var piggare?)
av Tette
#1086255
Maken till sur besiktningsgubbe har jag aldrig sett. Ryckte i allt och tog med sig sin kollega under bilen och ryckte i alla leder och dämpare sjuttioelva gånger. Tyvärr så hade det inte spelat så stor roll egentligen..
bes fel.jpg
bes fel.jpg (311.93 KiB) Visad 499 gånger
Alltså, jag fattar inte riktigt. Bilen fick exakt samma fel förra året. Bytte då ut hela framrör med kat till ett nytt likadant från Ferrita (inge skit här inte) och gick igenom perfekt men lika förbannat så klarar den inte att rena i dagsläget.. 900 mil. Vet att jag haft lambdalampan tänd 3 gånger och de tre gångerna så har det verkligen ösregnat eller varit dimma tjock som filmjölk och då fått felkod ecm 280A, dvs förvärmningen på lamdbdan fram. Fuktproblem och inte nått "riktigt problem"?

Ska prata med BSR samt Scstyling som jag köpte den här omgången av i morgon. Så här ska det inte vara. Kan ju inte köpa en ny kat varje år..

Riktigt ledsen och trött
Tette
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 47

Försök nummer 1 avklarat. Gick inte som […]

Volvo 960 dricker mycket

Hej, jag har volvo 960 2.5L automat. Den dricker d[…]

Hej, har en Volvo s40 2. Varvtalet ligger kvar (st[…]

Överhettad passat b5

Dom flesta motorer har ju en normal drifttemp pend[…]