Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1153162
Inge fara att köpa bälten från skroten så länge inte bilen är krockad. Många skrotar med självplock har icke krockade bilar så där är det ju bara att ta det man vill ha och det blir verkligen billigare än att köpa från bildelsbasen eller någon annan skrot som dom redan har plockat ur bältet.
Användarvisningsbild
av svergie2
#1162954
Missat era svar, fick till mig på förra besiktningen att det var sista gången bilen gick igenom med det bältet. Nytt är inhandlat för 800 Sek, fanns bara två bälten i hela Sverige med rätt färgkod... Bild

Hämtade även ut ett paket från skruvat idag med 8 liter olja, luftfilter, kupefilter, oljefilter, nytt skal till larmdosan, sidomarkeringsljus höger fram, glödlampa, torkararm med torkarblad till bakrutan.

Bild

Längtar tills jag kan börja pillamed bilen då den inte står i närheten :( Ska gå på riskettan 10/4, men är fortfarande långt till september :( Har tagit en Körlektion och fick jättemycket beröm av körskoleläraren. Skulle absolut max behöva 10 körlektioner på 40 minuter styck. Känns kul när kompisarna har fått en uppskattning på 20-25 lektioner Bild

Skickat från min OnePlus 3
av Exyzäta
#1163025
10 lektioner är bra om det stannar vid det. Jag hade 6 + en halkkörning på min tid. Nu idag, 36 år och 600.000 mil senare kör jag runt i en tankbil med 57,000 liter bensin och diesel och levererar till mackarna runt omkring.
av Schmoyoho
#1163051
Är det körskoleläraren som tycker du ska ta tio lektioner till? Jag fick ett körskolepaket innehållandes fem körlektioner och riskettan. Fick inte boka halkbanan som jag ville och när jag kört mina lektioner så föreslogs jag köra fler. Bokade upp den kommande månaden med halkbana, teoriprov och uppkörning, fast privat, och tog körkortet första uppkörningstiden som gick att boka efter min 18-årsdag.

Inget illa ment mot körskolan i fråga dock, vissa saker hade jag helt missat eller dålig rutin på eftersom jag körde uteslutande privat de första 1,5 åren. Menar att om du har möjlighet att köra mycket privat så kan du satsa på att använda dina lektioner till att "stämma av" och försöka ta reda på saker du behöver träna på och sedan träna på det hemma.
Användarvisningsbild
av svergie2
#1163223
Han menade att det borde räcka med 10 lektioner innan jag är färdig för uppkörning, har inte tagit några lektioner innan. :) Finns ett paket med 10 lektioner, böcker osv för 6 800 kr. Märker dom sedan att jag är klar för uppkörning tidigare så krediteras lektionerna och jag kan använda den summan till t.ex. halkbana.

Skickat från min OnePlus 3
av Schmoyoho
#1163254
Är några år sedan nu men jag tror inte mitt paket kostade mycket mindre och då ingick bara fem lektioner, böcker och riskettan. Så även om du går alla tio lektionerna låter det som ett bra pris :-)-)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10
Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]

Har precis hämtat en my24. Elvärmare[…]