Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av svergie2
#1164039
andersuw skrev:
svergie2 skrev:Du glömmer att jag inte är 75 år gammal än ;) Valnöten i 90-serien ser bra ut, men högglansigt "trä" i en bil? Nej tackBildMen tur att man gillar olika :)
Jag är tydligen ungdomlig i sinnet eftersom jag trots avsevärt fler år på nacken än du (dock inte så många som 75 ;-) ) helt delar din uppfattning att trä i en modern bil som det sett ut fram till nya 90-serien (d.v.s. en högglansig historia som ser fejkad ut även när den är äkta) är skitfult. Det första jag gjorde när jag köpt min V70 -02 var därför att byta ut de "valnötspaneler" (om de var äkta eller fejk vet jag inte) som den då var försedd med. Hade lite tur när jag beställde från skroten (JB) och fick mer eller mindre av en slump en uppsättning paneler/lister i borstad alu från R-modellen (att det överhuvudtaget fanns sådana paneler hade jag i det läget inte ens koll på) istället för den vanliga "mesh".

Sedan är jag heller inte särskilt förtjust i oceaner av grå plast, utan tillstymmelse till kontrast. Så jag jobbade ett tag till med att "punkifiera" bilen med hjälp av diverse alubitar här och där. Resultatet kan du se här:

http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... 5#p1077901

Nu ser ju din skapligare ut på den här punkten än vad min gjorde. Dessutom vet jag inte vad det finns för mojänger att tillgå till en V40 -02. Men liknande typer av åtgärder kan kanske ändå vara något för dig att fundera på. :-)
Håller med dig i allt du säger Bild
Tror inte att det finns mer alu att tillgå, men foilering går ju alltid att lösa. Din bil var ju fin redan innan du bytte, blev riktigt snyggt! :)



Skickat från min OnePlus 3
Användarvisningsbild
av Lucif3r
#1164326
Skruvat är ju värdelösa nu för tiden... Dyra, dålig kundservice, lång frakt, saker som står att det finns i lager inte finns i lager(och utan att man blir kontaktad)...

Men jag förstår inte riktigt varför det skulle vara olika kupefilter beroende på om man har AC eller ej :???:
av andersuw
#1164329
svergie2 skrev:Håller med dig i allt du säger Bild
Tror inte att det finns mer alu att tillgå, men foilering går ju alltid att lösa. Din bil var ju fin redan innan du bytte, blev riktigt snyggt! :)
Kanske Volvo inte har mer att erbjuda i aluväg men det är ju åtminstone tänkbart att andra har. Det mesta i aluväg som jag satte dit är Volvo original men låsknapparna och pedalerna är det inte.
Användarvisningsbild
av svergie2
#1164339
Lucif3r skrev:Skruvat är ju värdelösa nu för tiden... Dyra, dålig kundservice, lång frakt, saker som står att det finns i lager inte finns i lager(och utan att man blir kontaktad)...

Men jag förstår inte riktigt varför det skulle vara olika kupefilter beroende på om man har AC eller ej :???:
Aha, okej. Vart borde man handla istället?
andersuw skrev:
svergie2 skrev:Håller med dig i allt du säger Bild
Tror inte att det finns mer alu att tillgå, men foilering går ju alltid att lösa. Din bil var ju fin redan innan du bytte, blev riktigt snyggt! :)
Kanske Volvo inte har mer att erbjuda i aluväg men det är ju åtminstone tänkbart att andra har. Det mesta i aluväg som jag satte dit är Volvo original men låsknapparna och pedalerna är det inte.
Ah precis :)

Skickat från min OnePlus 3
Användarvisningsbild
av DayDreamer
#1164451
Kupéfilter från Biltema duger fint :-)-) och skulle det inte passa eller vara något annat krångel så är dom inte alls omöjliga att göra med till skillnad mot skruvat.
Användarvisningsbild
av svergie2
#1171171
Nu fick jag äntligen bytt bälte i bilen, var lätt gjort eftersom jag lät det ta den tid det fick ta :p Gick på ungefär en timma. T30, 16 mm och 15mm (har jag för mig) var det som behövdes; och en smörkniv :D Det som tog längst tid var att få på och av plastsidorna, bältet var ju bara att lossa tre bultar. :)



Bild
Gamla bältet
Bild
Bild
Nya bältet installerat.

Glömde dock ta med mig nyckel så kunde inte starta bilen. Mindre kul är att det har möglat på bältena bak och i golvmattan bak... Alltså inte gummimattorna utan själva golvmattan. Är som vita fläckar. Hur blir man lättast av med dom?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 10

Hej Jag har en v70 MY 2011. Jag har märkt at[…]

Det låter som att temperaturgivaren inte ski[…]

säkring volvo v70n 2000 2,4t

Enligt Volvos gamla EWD ,skulle V70 -00 ha 4 s&aum[…]

Tja!! Varken ljusen till regplåtsbelysingen[…]