Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av mrjaggu
#1225250
Vi kör en lite längre post med uppdatering av text och bilder nu när jag sitter framför en dator istället för att bara ladda upp en bild med telefonen :)

Sammanfattat så har jag bytt följande plåtdelar.

Inre tröskelplåt vänster
yttre tröskelplåt vänster
ca 30% golvplåt vänster
domkraftsfäste vänster bakre

yttre tröskelplåt höger
en del lagningar i golv höger
stötdämparfäste höger bak "tårtbiten"
skärmkanter inre och yttre höger och vänster
biten mellan skärmkant och b stolpe höger och vänster
baljor i bagaget höger och vänster

huvinfästningar i motorrum vänster och höger
frontplåtsinfästning

Rutramen blästrad uppsvetsad och tennspacklad

Vi kör ett gäng med bilder
https://www.dropbox.com/s/9yrlz1nprbtd0 ... 3.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/zbot3fuwcboak ... 4.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/tdyzhuddwmprv ... 3.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/uug2sak4g05em ... 3.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/q2tzqd52tjy1o ... 8.jpg?dl=0

Mycket av de gamla "lagningarna" var bara annan plåt ditskruvad med självborrande plåtskruv och därefter dränkt med rostskyddsmassa. Blev ju tätt men nu så försvann allt och gjordes om ordentligt.
https://www.dropbox.com/s/m8gcm3n9usf33 ... 9.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/hs86whey4xblw ... 6.jpg?dl=0

Hittade lite hyresgäster bakom framskärmen :lol:
https://www.dropbox.com/s/s79h2bquy95y9 ... 4.jpg?dl=0

Nu står bilen inför utvändig lackering, svärfar har lackat invändigt alla karosspaneler samt motorrummet och jag har målat bagage och kupegolv.
bagage och kupegolv har först målats med epoxigrund sen kittats och sen penslats med billack. undertill är det också epoxigrund och det skall kompletteras med både tunt och tjockt rostskydd efter det. Tätt skall det bli.
https://www.dropbox.com/s/v07mtl2uqba9f ... 5.jpg?dl=0

I samband med lackeringen av motorrummet så tog vi även ur b20:in
Den har fått ny färg och nya packningar. Har även uppgraderat med lite saker, vevaxeltätningarna har modifierats så att de filtringar som skall täta där i originalutförande har fått stryka på foten och ersatts med packboxar istället.
Sen har jag bytt oljepluggen till en magnetisk. Den gamla var rejält sliten efter att ha slagit i både ett och annat genom åren.
https://www.dropbox.com/s/anqzejumap4ch ... 4.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/qp9seqyedpicb ... 3.jpg?dl=0
https://www.dropbox.com/s/76qdi3jevtq9o ... 2.jpg?dl=0

Framöver efter att bilen kommit tillbaka från lack så får vi se hur mycket jag behöver komplettera med när grejerna skall ihop :lol:
av mrjaggu
#1227170
Det är jävligt mycket 140 just nu. S90 får stå still så gott det går, tanten köpte en v70 classic P2 som det blev redig service på också.
Är lite sugen på en kombi själv, kanske en v70r hade varit nåt...

Motorn har hittat tillbaka i nylackerat motorum :)Bild

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
av Andis
#1227235
S90 3,0 med manuell låda fanns det att få orginal eller har du byggt om den ? Mycket nyfiken. Låter kul att köra hur känns den att köra?
av mrjaggu
#1227247
Precis, vanligare på vagnar som gick till utlandet. Min rullade i Tyskland som ny.


Kul att köra njaaa, kul för mig är kvickt och alert på vägen och gärna omph i motorn hela vägen.

Den här är definitivt trevlig att köra, man växlar upp sig i lagom fart sen gliiider man fram. :)
En och annan fullgasacceleration för ljudets skull blir det ju ibland förstås.

Skicat från min SM-G930F via Tapatalk
Tät vevhusventilation?

Absolut inte vanligt. Kan inte minnas att jag bytt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev där[…]

Var det inte någon återkallelse p&arin[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]