Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av mrjaggu
#1227247
Precis, vanligare på vagnar som gick till utlandet. Min rullade i Tyskland som ny.


Kul att köra njaaa, kul för mig är kvickt och alert på vägen och gärna omph i motorn hela vägen.

Den här är definitivt trevlig att köra, man växlar upp sig i lagom fart sen gliiider man fram. :)
En och annan fullgasacceleration för ljudets skull blir det ju ibland förstås.

Skicat från min SM-G930F via Tapatalk
av mrjaggu
#1238554
White skrev:Fan vad fin den är!
Tack! Bild
Tror det kommer bli rätt bra.
Det bästa hade ju varit om ens plånbok var såpass fet att man kunde köpa allt nytt och plocka på.
Tyvärr så är det inte så Bild så jag får putsa till det jag kan, det blir nytt av det nödvändigaste då dom lister och dylikt.

Igår så pillade jag i rutramarna i dörrarna och strålkastarna, husen har jag blästrat och målat med "chrome effect" sprej. Om man kisar så kan man inbilla sig att det ser lite metalliskt ut iallafall BildBildBild

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
av mrjaggu
#1239346
Ett eftertraktat tillbehör har jag lyckats få tag i för ett par år sen.

En gt-grill. Tyvärr är lyktorna rätt kass vilket är riktigt synd då de verkar vara original. Men hag kanske kan köpa nya insatser och flytta över glas och kromsargerBildBild

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
av mrjaggu
#1240586
Originalpuritaner beware Bild
Fuktspärr i dörrarna, biltemas byggplast.
Rostskyddat såklart också. Vax i botten och svart tjockare ovanpå.BildBild

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
av mrjaggu
#1241200
White skrev:Plast funkar bra, så har jag gjort på ett par 240.

Jag dränker alltid plåtskarven nederst som är dubbelvikt i Dinitrol ML. Detta tränger in mellan plåtlagren.
Jag har använt mig av biltemas motsvarighet blandat med sågkedjeolja för extra klistereffekt. :)

I helgen har jag monterat näsan.
Gjort nya fästen i rf och fått dit gt-grillen med ett extra stöldskydd i form av låsmutter på insidan.
Skall original bara vara styrpinnar där.BildBild

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]