- fre 25 mar 2016, 16:31
#1061339
Hej!
Nygammal medlem tydligen här på forumet då jag reggat mig för en tid sedan men glömt av det.
Kört Volvo sedan jag tog B-kortet för 10 år sedan och är nu inne på min fjärde vagn.
Tidigare har jag haft några snedsteg i form av en Volvo 460 -95 med en turbodieselmotor, den var billig i både inköp och driftskostnader så den funkade bra som 18-års bil. Lärde mig en hel del i denna kärra bland annat var gränsen går för att hetsa upp bilen på ställ med hjälp av koppling och yviga rattrörelser..
Nästa vagn blev en Volvo V40 fas II också denna med en turbodiesel motor på 115 hästar. Denna bil var rätt skön när jag köpte den, fullsmetad med utrustning såsom taklucka, svart helskinn, Volvo org. stereo med navi. med mera, denna blev dock dyrare i reparationskostnader ju längre jag hade den och tillslut tröttnade jag helt på den och den såldes iväg för några ynka tusenlappar till min svägerska.
Nuvarande vagnpark består av en S90, -98 med 3,0 motorn och en M90H manuell låda, samt en 142 -71 med en B20A och BW35 rattväxlad automatlåda.
S90 är en alldeles formidabel brukis om man bortser från den "modesta" bränsleförbrukningen då. bilen är 18 år gammal och skall strax passera 18 tusen mil men den känns fortfarande otroligt tajt och stabil. Denna bil skall bara tas om hand och servas medans 142:an skall tillåtas lite lättare förädling.
Nygammal medlem tydligen här på forumet då jag reggat mig för en tid sedan men glömt av det.
Kört Volvo sedan jag tog B-kortet för 10 år sedan och är nu inne på min fjärde vagn.
Tidigare har jag haft några snedsteg i form av en Volvo 460 -95 med en turbodieselmotor, den var billig i både inköp och driftskostnader så den funkade bra som 18-års bil. Lärde mig en hel del i denna kärra bland annat var gränsen går för att hetsa upp bilen på ställ med hjälp av koppling och yviga rattrörelser..
Nästa vagn blev en Volvo V40 fas II också denna med en turbodiesel motor på 115 hästar. Denna bil var rätt skön när jag köpte den, fullsmetad med utrustning såsom taklucka, svart helskinn, Volvo org. stereo med navi. med mera, denna blev dock dyrare i reparationskostnader ju längre jag hade den och tillslut tröttnade jag helt på den och den såldes iväg för några ynka tusenlappar till min svägerska.
Nuvarande vagnpark består av en S90, -98 med 3,0 motorn och en M90H manuell låda, samt en 142 -71 med en B20A och BW35 rattväxlad automatlåda.
S90 är en alldeles formidabel brukis om man bortser från den "modesta" bränsleförbrukningen då. bilen är 18 år gammal och skall strax passera 18 tusen mil men den känns fortfarande otroligt tajt och stabil. Denna bil skall bara tas om hand och servas medans 142:an skall tillåtas lite lättare förädling.