Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Ola69
#1172946
Jonnybcool skrev:
DayDreamer skrev:Snygga ändrör :-)-) runda är 5 gånger snyggare än dom där ovala jäklarna :*O/
Ser ut som att bilen blänker väldigt mycket nu efter poleringen men det är väl det som är meningen :) :-)-)
Tackar, ja jag tyckte de passa bra faktiskt :) Jo lite blänker den väl men inget märkvärdigt direkt :p
Hejsan, även jag tycker detta ser väldigt bra ut. Hur gjorde du? Tänkte göra samma på min XC70, vad är det för artikelnummer på ändrören? Hur gjorde du för att byta? Tack på förhand. :-)-)
#1173069
Hej hej. Tackar :) Jag kapade av original ändrör och monterade dessa.
http://www.ferrita.com/sv/entreprenad-1 ... sl-63-5-mm

Det jag gjorde var att jag kapade av original ändrör så långt ut från ljuddämparna där röret fortfarande var någorlunda runt (avgassystemet är format som ändrören längst ut). Sen är ändrörens diameter större än avgassystemet så egentligen får man svetsa på en rörstump på ljuddämparna i lämplig diameter för ändrören så de kommer ut tillräckligt för att gå fria för plåten som är bakom stötfångaren.

Sitter en stoppskruv på ändrören från början men jag borrade 3 hål till och svetsa på muttrar så jag kunde använda 4 stoppskruv på varje ändrör istället då de skulle monteras på en mindre rördiameter och inte skulle sitta bra med bara 1 stoppskruv. Sen fick jag sänka ner avgassystemet en bit då jag inte fick ut ändrören riktigt så långt som jag ville för att de skulle gå fria från plåten bakom stötfångaren. Så det är bättre att svetsa på en rörstump på varje dämpare istället.
#1173075
Jonnybcool skrev:Skulle tvättat i fredags men blev sjuk istället så tvätten fick bli idag, och montering av "emblemet" :)
Bild
Blev ju superbra. Passar bra in :-)-)
#1176406
Har skramlat ihop lite "extra" delar som ska iväg på lack inom en snar framtid.
Bild

Tänkte att de skulle va fixat innan Volvoträffen i Rättvik dit jag tänkte försöka ta mig :)
#1176555
Wickbom skrev:
Jonnybcool skrev:Har skramlat ihop lite "extra" delar som ska iväg på lack inom en snar framtid.
Bild

Tänkte att de skulle va fixat innan Volvoträffen i Rättvik dit jag tänkte försöka ta mig :)
Var skickar du grejer på lack?
Lämnar till en vid namn Peter Hansson som bor här i närheten. Hade tidigare lackfirma i Finspång.
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 40

Hej på er, Jag har fått den kär[…]

S/V60 Polestar utan taklucka

My15 startade senare än vad den här &aum[…]

Drekkus, Min V90 MY22 early funka t.ex. stäng[…]

Elschema 740

På läge 0 så lyser allt på […]