Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1216799
Idag kom ledkitet till helljuset så det blev ganska ordentligt försenat. Bild

Hörde att det är ljusövervakning även på helljuset på min så risken är väl att det kan gå åt att montera nån form av motstånd för att slippa fellarm på helljuset, men det återstår väl att se.

Fick hem eluppvärmda spolmunstycken idag så de ska monteras nån gång framöver också.
Bild
#1216850
Spoiler »
Spännande, både ledkitet och spolarmunstyckena! Jag skickade art.nr på dom (munstyckena) till dig på V70IIowners
Jag monterade sånna på min V70 för 2-3år sen och ska fixa på frugans nu till våren, så ta gärna bilder på monteringen :)

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
Senast redigerad av 1 Lövet, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: Citera inte hela inlägg. Tryck besvara istället.
#1216862
oijoij skrev:
Spoiler »
Spännande, både ledkitet och spolarmunstyckena! Jag skickade art.nr på dom (munstyckena) till dig på V70IIowners
Jag monterade sånna på min V70 för 2-3år sen och ska fixa på frugans nu till våren, så ta gärna bilder på monteringen :)

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
Testade att byta till led i ena helljuset och lampfel kom upp så antar att det lär behövas motstånd... Så de får ligga på hyllan så länge.
Användarvisningsbild
av oijoij
#1216885
Jonnybcool skrev:
oijoij skrev:
Spoiler »
Spännande, både ledkitet och spolarmunstyckena! Jag skickade art.nr på dom (munstyckena) till dig på V70IIowners
Jag monterade sånna på min V70 för 2-3år sen och ska fixa på frugans nu till våren, så ta gärna bilder på monteringen :)

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
Testade att byta till led i ena helljuset och lampfel kom upp så antar att det lär behövas motstånd... Så de får ligga på hyllan så länge.
Jag menade så klart värmen i spolarmunstyckena ;)

Skickat från min VTR-L29 via Tapatalk
av Jonnybcool
#1219336
Idag blev det att spendera 2 timmar i tvätthallen, ordentlig tvätt och snabbvaxning.
Bild

Sen monterade jag de eluppvärmda spolarmunstyckena.
Bild
Bild

Sen blev det städning under huven och invändigt då bilen skall på service på torsdag. Lär bli en utvändigt tvätt igen innan jag lämnar in den, rent och fräscht ska de vara.

Bild
Bild

Monterade även i led i helljuset, får leva med felmeddelandet ett tag.
av Jonnybcool
#1219565
Monterade stenskottsfilm i bakkant på trösklarna idag, nått man skulle gjort redan vid köp men aja bättre sent än aldrig. Försöka undvika att de blir mer blästrade än vad de redan är.
Bild
av Favazza
#1219768
Hur gör du en snabbvaxning och vad använder du för grejer?
Är själv dålig på det, men finns det en metod som är lite enklare kanske jag tar mig mer tid :)
av Jonnybcool
#1219888
Favazza skrev:Hur gör du en snabbvaxning och vad använder du för grejer?
Är själv dålig på det, men finns det en metod som är lite enklare kanske jag tar mig mer tid :)
Använder mig av Meguiars Ultimate Quik Wax, bara spruta på och torka av så går ganska snabbt att dra över bilen :)
av Jonnybcool
#1219889
En morgontvätt fick de bli innan jag lämna den för service. Inge kul att lämna in en skitig bil.
Bild
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]