Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1164220
DayDreamer skrev:Snygga ändrör :-)-) runda är 5 gånger snyggare än dom där ovala jäklarna :*O/
Ser ut som att bilen blänker väldigt mycket nu efter poleringen men det är väl det som är meningen :) :-)-)
Tackar, ja jag tyckte de passa bra faktiskt :) Jo lite blänker den väl men inget märkvärdigt direkt :p
#1164531
Fick upp felkod idag igen(kommit upp 1 gång tidigare men släckte den själv då) så åkte till min servicetekniker direkt. Pratade med honom sist koden kom upp och han trodde de kunde bero på att EGR börjar sota igen. Så läste ur och på volvospråk kom koderna ECM-P012700 och ECM-P111922 upp vilket var på givare som sitter på insuget.
Tog loss och kikade på givaren och mycket riktigt så var det ett typ 2mm tjockt lager med sot på den så kan tänka mig hur det ser ut i EGR osv....

Så boka tid för EGR byte, tror även kylare och lite slangar runtomkring byts samtidigt då det är nån uppdaterad variant så inte problemet skall komma tillbaka. Så nu får man se om Volvo tar de på goodwill eller om jag får ta maskinskadeförsäkringen.
Total kostnad skulle bli lite över 11000kr men enligt min tekniker som gjort liknande byte för ett tag sen tog Volvo en del på goodwill men inte allt. De fick betala runt 2000kr så lär väl hamna däromkring antar jag, förhoppningsvis inte mer i alla fall.

Bra på en 2 år gammal bil som gått 54xx mil, VEA för the win... Han tyckte dock min gått ganska långt utan problem ändå då de oftast började tidigare.

Skulle köpt en KIA istället med 7 års garanti :P

Bild

Bild

Bild
#1164568
DayDreamer skrev:EGR.... bara krångel med den skiten. :(
Ja verkar vara en del strul...
#1167227
Då var bilen hämtad, egrkylaren byttes ut då den var igensatt men i övrigt såg allt bra ut så får hoppas förbrukningen går ner till en normal nivå nu igen.
#1170021
Liten uppdatering då. Kört med bilen ett tag nu sen den var inne på verkstad och förbrukningen går upp och ner men den drar mer än tidigare. Så vad jag ska göra åt de får vi se men ska väl testa med originalhjulen ett tag och se om det blir nån skillnad. Just nu orkar jag dock inte byta däck så det får va :p

Förövrigt händer inte så mkt, ska göra en städning invändigt och slänga i tygmattorna innan Lördag när jag ska till barkabyträffen.
Justerade avgassystemet lite idag då ena utblåset låg emot plåten bakom stötfångaren.
Bild

Och så fick det bli att fylla i en del stenskott som man fått under vintern.
#1170389
Idag blev det invändig städning, lägga i tygmattor, vaxa i dörrgångar och torka rent under huven. På fredag kväll blir det tvätt, sen på lördag blir det lite detailing, däckglans osv. innan avfärd mot Stockholm.
Bild
Bild
Bild
#1172462
Då bilen börja larma för service på motorsystem igen visade det sig att givaren i insuget spökade ännu en gång så nu blev även den bytt och felkoder raderade.
Bild

Sen så lyckades jag äntligen efter över 6 månaders jakt hitta en dekal som jag letat efter på alla möjliga forum m.m :D
Bild

Så den åker på så fort jag frisknat till och tvättat bilen 8)
  • 1
  • 24
  • 25
  • 26
  • 27
  • 28
  • 40

Härligt snabbt agerat!

Felmeddelande på antisladd

Hej! Börja med att kolla att någon ce[…]

Weber 32dir på en b20

Skumt, B20A har enkel förgasare, oftast Strom[…]

Div delar till Volvo 740/940

Baklampor till Volvo 944, (bakluckan), vä och[…]