Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av joysam
#1056045
Jag har blivit med Volvo, en V60 D4 Ocean Race, mörkblåmetallic, mörk inredning, MY16.

Eller rättare sagt, banken äger ännu en Volvo, som företaget leasar, och jag betalar skatt på förmånen att få köra.

Bilder och info kommer framöver, tanken är ju inte att göra några ingrepp alls i bilen, se den här tråden mer som en tråd om bränsleförbrukning, hur det är att åka långt i Ocean Race-stolar och hur örat mår efter att ha manglats av Bruce Springsteen från HighPerformance-ljudanläggningen.

Och nu får det kanske bli till att omvärdera budskapet i filmen:



Förvisso är väl den här bilen i lite annan klass än de i filmen...
Användarvisningsbild
av mikeman
#1056430
Nice ride, jag har en likadan och är mycket nöjd! Fast jag gillar vitt och slog till på pärlemor-färgen. Lite småproblem har det varit men verkstaden har jobbat på bra med garantiärenden.
av joysam
#1056524
Hade jag byggt egen bil hade jag gärna valt en vit.

Men jag valde en lagerbil, för snabb leverans, och då fanns det inget annat än just den här bilen som uppfyllde mina krav i övrigt.

Vad för trassel har du haft?
Användarvisningsbild
av mikeman
#1056602
Jag har bytt en backspegel som gnisslande när den åkte ut, bytt en givare till spolarvätska, kalibrerat kamera avseende lane keeping aid och ska uppdateras för höger blinkers går med dubbel/trippel hastighet. Inga livsviktiga saker men bra att få ordning på.
av joysam
#1056947
Nedräkning till leverans är påbörjad, 10 dagar kvar...

Egentligen är det inte nedräkning till leverans av bilen utan till nya jobbet.

Men jag hoppas ju att både bil och jobb ska överträffa mina förväntningar.
av joysam
#1060859
The eagle has landed!!

Än så länge riktigt nöjd.
Några småsaker som jag gärna hade sett annorlunda men det kan delvis bero på ovana och på inställningar som kan justeras.

Ser fram emot att se hur väl färddatorns förbrukningsuppgifter stämmer med verkligheten.

Förbrukningen hittills ligger på 4,5l/100 km enligt färddatorn.
Men jag har ju inte kört mer än ca 80 mil ännu.
av joysam
#1062352
Andra fulltankningen sedan ny.

5,09 l/100 km jmf med färddatorns uppgift på 4,6.

Förbrukningen i sig är väl hyggligt ok men färddatorns felvisning på 10% imponerar ju inte riktigt.

Återstår att se om det håller i sig.

När jag kört bilen en kort bit låser alla dörrar sig, helt ok och så har jag det gärna.
Men när jag stannar bilen och kliver ur, då måste jag låsa upp bilen för att öppna bagage/övriga dörrar.

Går det att ändra så att bilen låser upp alla dörrar när jag kliver ut?
Användarvisningsbild
av MartinS
#1062359
Med tanke på att bränslevärmaren inte räknas med i färddatorn är väl snittet helt ok, och kanske inte så felvisande?
Användarvisningsbild
av joel80
#1062381
Stäng av auto-värmare så den inte går igång automatiskt när du kör.. Skulle du tycka att du inte får tillräckligt med värme i kupén får du väl slå igång den igen.. Men nu är det nog så pass varmt att du klarar dig utan. :)
Jag kör utan jämt.. Fast förvärmer med den innan.. Slog igång den manuellt under körning nån gång när det var riktigt svinkallt i vintras.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen