Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av chasba
#1192573
Jeg påførte pakningssilikonet fra Permatex på begge sider av koblingspunktet, det vil si rett på innsiden av luftinntaksrøret der delen (vet dessverre ikke hva denne heter) settes inn og på munnstykket til delen. Straks 400 mil senere og den er fortsatt tett. :-)

Edit: "delen" = "heated crankcase vent nipple" på engelsk. Tar imot korrekt delenavn på norsk/svensk. :lol:
Senast redigerad av 1 chasba, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1192727
Tack!
Jag gjorde operationen idag. Inga problem med anslutningen till luftintagsröret, men andra änden av givaren och slangen där var knepigt. Min slang ville inte sitta kvar på givaren utan tenderade att glida av. Bytte slangklämma som jag skruvade är lite hårdare, men det hjälpte inte. Lindade två varv med vulktejp runt givarens anslutning och tryckte på slangen, satte tillbaka den gamla slangklämma och slangen satt som gjuten! Satte en sträng med packningssilikon och lite extra vulktejp runt slangens kant och givaren för säkerhets skull.
Användarvisningsbild
av chasba
#1210545
I dag har jeg oppdatert navigasjonen i bilen, dette er 6. gang jeg oppdaterer siden jeg kjøpte bilen i juli 2015. Nå er vi på versjon 31676528 AA fra utgiver HERE. :)
31676528AA.jpg
31676528AA.jpg (153.8 KiB) Visad 1740 gånger
Jeg skulle så gjerne visst hva som er endret i de ulike utgavene av kartbasen, så hvis noen her kjenner til en changelog eller lignende, post gjerne!

I tillegg har jeg bestilt time for installering av RTTI, Trafikkinformasjon i sanntid. Ser derfor frem til time 20. november. Etter å ha flyttet til mer "utbygd" strøk i Norge, kan det være moro med litt sånn halvveis nyttig programvare-pimping. 8)

Mer om RTTI-funksjonen finner man her: http://accessories.volvocars.com/no-no/ ... VCC-503962
Senast redigerad av 1 chasba, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av chasba
#1213124
Som nevnt i forrige post, så har bilen fått installert RTTI / Trafikkinformasjon i sanntid i dag.

Jeg betalte kr. 963,00 NOK totalt der programmert styreenhet utgjør 675,00 og RTTI applikasjon (VO 31667212) 287,50.

Har ikke fått testet funksjonen i større grad, men jeg skal få testet det mer i uken som kommer med kjøring på E18 og større veger. :)
Användarvisningsbild
av MartinS
#1213215
Intressant, du får berätta hur det funkar! Trafikinfon via FM bandet funkar ju sådär kan man konstatera.
Användarvisningsbild
av chasba
#1216007
Da kan jeg rapportere kort om opplevelsen av å ha RTTI / Trafikkinformasjon i sanntid installert i Sensus. Noe som skiller Norge fra Sverige, er at man i Norge har slukket det riksdekkende FM-nettet over store deler av landet. Det er kun Troms og Finnmark som fortsatt har FM, men her avvikles det også fra 13.12.2017. Gjelder ikke lokalradio! Etter dette er det i prinsippet kun DAB+-dekning i Norge, noe som skaper utfordringer for opplysningstjenester som bl.a. trafikkopplysninger over FM-nettet.

Jeg har kun fått kjørt noen hundre kilometer siden installasjonen, men opplevelsen til nå har vært bra. Tjenesten virker stabil og bærer preg av å ha oppdatert informasjon - noe som er en selvfølge med slike verktøy. For øvrig kan jeg opplyse om at jeg har SIM-kort i bilen, så tjenesten leveres gjennom dette. Datatrafikken som genereres er minimal.

Har forsøkt å bruke den med og uten kjørerute, dvs. med vanlig kartvisning med og uten planlagt kjørerute. Man varsles om trafikkø, stengte veger med anbefalt omkjøring og helt sikkert andre ting som jeg ikke har opplevd til nå, litt avhengig av om man kjører etter rute eller uten. Ser ut til å fungere på motorveg og andre større veger, landeveg og enkelte ruter i byer. Symboler, tekst og trafikkflyt i forskjellige retninger vises i kartet. Dette illustreres ut fra fargede linjer (grønn, orange eller rød med kjørerute, orange eller rød uten kjørerute) med eventuelle køer, midlertidig stengte veier og eventuelle ulykker. Vanlig TMC-varsling kommer opp.

Jeg er ihvertfall fornøyd med den ganske så moderate investeringen, spesielt med FM-situasjonen her i Norge. Anbefales!

Legger ved et par bilder som viser begge situasjonene.
1.jpg
1.jpg (108.67 KiB) Visad 1671 gånger
2.jpg
2.jpg (94.17 KiB) Visad 1671 gånger
Senast redigerad av 1 chasba, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1216542
Ser ju riktigt bra ut, kul!
Användarvisningsbild
av chasba
#1223001
Lørdager kan man bruke til så mangt, blant annet å gjøre enkle installasjoner av deksel til dieselpumpen i motorrommet. Det mest kompliserte var vel å ta av motorkåpen, altså en relativt enkel jobb. :)

Her er dekslene med delenummer:
0.jpg
0.jpg (775.34 KiB) Visad 2394 gånger
Før og etter:
1-1.jpg
1-1.jpg (233.17 KiB) Visad 1670 gånger
2-2.jpg
2-2.jpg (187.27 KiB) Visad 1670 gånger
Senast redigerad av 4 chasba, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av chasba
#1223460
Har i dag fått byttet hele baklukehåndtaket på garanti, dette pga. tidligere feil med vanninntrengning og påfølgende irr- og rustskader på skiltbelysningen som var montert da. Nå er alt nytt! :-)

Delenummer er for øvrig VO 31440719.
Senast redigerad av 1 chasba, redigerad totalt 0 gånger.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 13
Weber 32dir på en b20

Okej, har en enkel su hs6a nu. Den fungerar fint, […]

V70 -03, bensin, manuell,140 HK, 23 000 mil. Motor[…]

Yttertemperatur mätare

Hade detta på min V60 CC MY19, visade -20 n&[…]

Visa din semesterbil(d)

Förra veckan rullade bilen från Sverige[…]