Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av StefanN
#1044088
Vinge till bakluckan beställd på Bilia idag, Caspian Blue som den heter.
Beställde även en växelspak, ska testa lite med denna.
Bild
av Schmoyoho
#1044202
Trevligt. Jag tänkte inte ens på MY14-spaken då jag själv uteslöt den då jag inte har sportläge men om du har det så tycker jag den är mer stilren än MY13-versionen.

Lite kuriosa men jag rotade i VIDA (inte för att jag inte trodde dig, förstås, utan jag råkade bara stöta på det i jakt på något annat) och det var ett annat emblem mellan ch 144xxx-164xxx. Fast det nya är ju ändå snyggare om jag får säga det själv. Du har ju det redan på din avatar t.o.m, hade suttit bättre på bilen :o
Användarvisningsbild
av StefanN
#1044227
Jo, jag har sportläge på den. Men det som grämer mig lite är att det inte finns beige färg, skulle vart så mycket snyggare då....
Lite lustigt med -11 då det verkar som det är en del saker som enbart fanns detta år tex så är ju mittkonsolen speciell med alu-inlägget. Man tänker ju att det ska kosta en del att ta fram saker sen bara använda det i ett år.
av Schmoyoho
#1044629
Jag har rivit min mittkonsoll nog många gånger att jag nog kan ge en OK beskrivning ur huvudet.

Skruvar på "baksidan" av mittkonsollen: två. Använd ett falsben och tryck in direkt till höger och vänster vid CD-läsarens slot så ploppar silverramen där loss (eller som jag gjorde första gången, tryck in den på valfritt ställe på ovansidan så lossnar den). Ta bort två skruvar. Falsben på dekoren runt växelspaken, börja bakifrån. Ta bort fyra skruvar runt växelspaken. Två till lite längre bak vill jag minnas som håller mugghållaren. Ta bort gummimattan i mugghållaren, lossa bulten (10 mm, kanske?). Öppna förvaringsutrymmet i armstödet. Ta bort gummiplupparna i framkant, lossa skruvarna. Ta bort gummimattan botten och lossa ca sex skruvar och två bultar.

Mittkonsollen går nu att ta bort lätt, men den biten kanske du gjort tidigare på din V70 insåg jag just. Skillnaden mot då är att för att komma åt växelspaken måste du även ta bort hela arrangemanget under mittkonsollen. För att få bort den måste du lossa bultarna till mugghållaren och i armstödet så att de kan glida bakåt en bit. Om man bara juckar och drar lite här och var så märker man snabbt vart delarna vill och inte vill röra sig. Tror man kan behöva lossa plastbitarna på sidorna av mittkonsollen också, den som går ända ner till gaspedalen och den på andra sidan. Ett tips är även att se till att ställa växelspaken i läge N innan du börjar. Dels för att det behövs när du tar bort dekoren runt spaken men också för att jag har för mig det underlättar när du ska lyfta bort, ehrm, hela mitt-sub-konsollen?

Sen sitter själva växelspaken med fyra bultar, 1-2 kablar och en vajer. Vajern är väl det klurigaste. Det är ett vitt plastfäste som du ska skjuta i vajerns längsriktning, mot spakstället eller bort från motorutrymmet, hur man nu ska se på saken.
av Schmoyoho
#1044796
Jag kikade lite i VIDA efter något rattemblem men det var inget jag hittade. Men av en händelse verkar det ha dykt upp ett nu. Eller det verkar iallafall vara ett rattemblem av baksidan och storleken att döma. Det är ju iallafall inte ett grillemblem och den gamla rattens emblen tror jag är betydligt mindre än 5 cm i diameter, snarare typ 3 cm.

http://www.tradera.com/item/302210/2508 ... olvo-marke
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 69

Hej allesammans, har en Volvo V70 från 2016 […]

Jag ska byta kamrem på min v70 05. När […]

Associationsleken, är ni med? ;-P

Laser (i moderna fibernät.)

S80 T6 AWD -08

Så att det inte uppstår missförst[…]