- tor 22 sep 2016, 22:38
#1111445
Jag har en V8 som jag aldrig kört över 230-något, spärrad till 250. Har dock större däck på min bil än specat så min mätare visar exakt rätt, borde visa 250 om bilen gör det dvs med marginal för att se om jag kommer över det. Med 4C känns det ganska odramatiskt, det tröttsamma är bara hur bilen skumpar runt efter 200. Ingen väg är riktigt nog rak, lång och bilfri för att man ska orka se nålen kryyypa uppåt efter 230. Iallafall inte i mina trakter, bättre vägar söderut.
Går det att ta bort bara spärren på något sätt eller är det bara via trimfirmorna? Om jag någon gång ska masa mig upp i 250 vill jag ju hellre se hur långt över jag kommer.
MartinS: Såg just tråden, om en D5 klarar 231 borde väl en t6 P* klara 260-270 tycker man med 84 hk fler. Hade också gärna velat veta hur mycket skillnad en T6 P* 14 extra hk gör mot en V8 i toppfart.
Går det att ta bort bara spärren på något sätt eller är det bara via trimfirmorna? Om jag någon gång ska masa mig upp i 250 vill jag ju hellre se hur långt över jag kommer.
MartinS: Såg just tråden, om en D5 klarar 231 borde väl en t6 P* klara 260-270 tycker man med 84 hk fler. Hade också gärna velat veta hur mycket skillnad en T6 P* 14 extra hk gör mot en V8 i toppfart.