Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

av Lemerok
#1041184
Hej,

Igår skrev jag på för min första Volvo, byter in min lilla Ford Fiesta ST mot denna.
Var ute efter något lite bekvämare och kraftfullare för långresor och pendling till jobbet, automat är ett plus med.
Sen har jag alltid velat haft en fyrhjulsdriven bil sen yngre dagar. :)

Ganska bra utrustad, årsmodell 2014 med 1300 mil på mätaren.

Har ni några tips till en nybliven Volvoägare? :)
IMAG0436.jpg
IMAG0436.jpg (1.03 MiB) Visad 971 gånger
Användarvisningsbild
av SvenB
#1041186
Berätta mer. :wink:
Användarvisningsbild
av SvenB
#1041216
Lemerok skrev:
SvenB skrev:Berätta mer. :wink:
Vad vill du veta? :)
Mer bilder, och vad har du för "gott" i bilen.
#1041223
Mer bilder kommer under veckan, hoppas jag får den till nästa helg.
Det ska monteras motorvärmare och kupévärmare och skiftas till vinterdäck innan.
Samt någon leveranskoll eller liknande.

Utrustningen är så sjukt mycket, jobbigt att skriva ner. :lol:
Tar en bild istället:
utrustning.jpg
utrustning.jpg (936.67 KiB) Visad 918 gånger
#1041227
Något bekvämt och kraftfullt har du absolut valt. Nu har ja iofs V60 men det är den som har gett bäst åkkomfort. Sportstolarna är fantastiskt sköna. Med automatlåda och adaptiv farthållare kan det inte bli bättre.
Sitter det VOC med bränslevärmare i bilen?

Va kommer du välja för lackskydd på denna? Dina gamla bilar hade du riktigt bra puts på!!
#1041237
Perra83 skrev:Något bekvämt och kraftfullt har du absolut valt. Nu har ja iofs V60 men det är den som har gett bäst åkkomfort. Sportstolarna är fantastiskt sköna. Med automatlåda och adaptiv farthållare kan det inte bli bättre.
Sitter det VOC med bränslevärmare i bilen?

Va kommer du välja för lackskydd på denna? Dina gamla bilar hade du riktigt bra puts på!!
Trevligt att höra. :)
Ingen bränslevärmare är det, hade vart schysst. Men har tillgång till uttag både hemma och på jobbet, så det duger.

Ja putsen får man se till att ordna, den såg fräsh ut, hoppas att det inte är massa vax som täcker över en lack i sämre skick bara.
Får köra en rejäl tvätt så fort som möjligt och granska lacken. :)
Just nu lutar det åt Liquid Elements Eco Shield eller liknande lackskydd, ska få lite hjälp med att lägga något bra och hållbart på den.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13
Stigande tomgång.

Min tomgång stiger vart efter motorn blir va[…]

Det är heller inte alltför ovanligt att […]

Bakfjädrar.

Kolla Skandix i Tyskland också, sök p&a[…]

Ser ut att komma från det lilla hålet […]