Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av joel80
#1027657
85% toning.. det var nog den som var mest lik "fabrikstoning". Jag ville inte ha toksvart, utan ha så man ändå ser bra ut från bilen. Men tillräckligt för att "gömma" det som är i bakluckan/baksätet. Tycker det blev som jag ville ha det.. :)
av Schmoyoho
#1027741
Vad är förkonditionering? Kan du använda elmotorns batteri till att värma bilen? Med bränslevärmare heter det något annat, typ tidur eller parkeringsvärmare, minns inte.

Edit: såg just lastskyddet och instegsskyddet! Vad kostar det måntro? Hade inte varit helt fel...
Användarvisningsbild
av joel80
#1027755
Schmoyoho skrev:Vad är förkonditionering? Kan du använda elmotorns batteri till att värma bilen? Med bränslevärmare heter det något annat, typ tidur eller parkeringsvärmare, minns inte.

Edit: såg just lastskyddet och instegsskyddet! Vad kostar det måntro? Hade inte varit helt fel...
Fick lite rabatt då jag dels gjorde Ditec samtidigt och att vi var två st som bokade samtidigt..

Insteg bak 2 st( Den delen där man lyfter över fötterna och riskerar att slå i lacken.) –10% = 900kr
Lastskydd bak- 10% = 675kr
Trösklar 2 st –10% = 1800kr
Yta bakom bakhjul 2 st – 10% = 450kr
front – 10% = 5100kr


Förkonditionering kan ställas in för "inomhusbruk" där inte dieselvärmaren används. Bilen har alltså någon slags elektrisk värmare som dels förvärmer/kyler batteriet och även förvärmer eller kyler kupén. Den går inte direkt från batteriet utan det krävs att du har elkabel inkopplad.

T.ex om man står i ett relativt kallt garage med laddplats. Väldigt smidigt.. enda dåliga är att man måste välja "inomhus" i bilen när man parkerar, man kan inte ändra det i appen.. Man startar förvärmningen på samma sätt (med tidsinställning och så) via appen.
XC90_Executive skrev:Snyggt! :D

Hur är det med D5 TE förresten, har du något Sport-läge om du flyttar växelspaken i det "manuella" läget?
Man trycker på "power"-knappen så har man sport-mappning på växling, pedal och varvning.. samt driv från både dieselmotorn och elmotorn. Blir ett rejält riv i bilen då! :)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
#1027759
Ja men då är det samma som D6. Jag blev förvånad först när jag testade D6 för ett par år sedan att sportläget var borta, men som du säger, den river ju på rätt bra i Power-läget :wink:
Användarvisningsbild
av joel80
#1027953
Haha.. nej faktiskt handlar det om en kompis V70 som fixade toning! Men vår privata V60 var inne för Ditec och folie på dörrsteg i våras, och V70:n som säljs nu var inne för återbehandling av Ditec där i juni. Så han borde ge mig klippkort! ;)
av Uninium
#1027955
Har du sett Johan haft nån hjälpreda där? Har haft 3 bilar för solfilmsmontering hos han och har aldrig sett att han haft hjälp. Men däremot flera bilar ståendes som ska filmas,ditec m.m Är han en bläckfisk under kläderna? :)
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 32
Justering Halvljus

Fick en 2:a för att höger halvljus ä[…]

Lämnat in den på reparation :party: […]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

En fundering kring XC70. Jag har idag en XC90 3.2[…]

Ojämn Tomgång.

Min B230FB motor har ojämn tomgång,vand[…]