Schmoyoho skrev:Vad är förkonditionering? Kan du använda elmotorns batteri till att värma bilen? Med bränslevärmare heter det något annat, typ tidur eller parkeringsvärmare, minns inte.
Edit: såg just lastskyddet och instegsskyddet! Vad kostar det måntro? Hade inte varit helt fel...
Fick lite rabatt då jag dels gjorde Ditec samtidigt och att vi var två st som bokade samtidigt..
Insteg bak 2 st( Den delen där man lyfter över fötterna och riskerar att slå i lacken.) –10% = 900kr
Lastskydd bak- 10% = 675kr
Trösklar 2 st –10% = 1800kr
Yta bakom bakhjul 2 st – 10% = 450kr
front – 10% = 5100kr
Förkonditionering kan ställas in för "inomhusbruk" där inte dieselvärmaren används. Bilen har alltså någon slags elektrisk värmare som dels förvärmer/kyler batteriet och även förvärmer eller kyler kupén. Den går inte direkt från batteriet utan det krävs att du har elkabel inkopplad.
T.ex om man står i ett relativt kallt garage med laddplats. Väldigt smidigt.. enda dåliga är att man måste välja "inomhus" i bilen när man parkerar, man kan inte ändra det i appen.. Man startar förvärmningen på samma sätt (med tidsinställning och så) via appen.
XC90_Executive skrev:Snyggt! :D
Hur är det med D5 TE förresten, har du något Sport-läge om du flyttar växelspaken i det "manuella" läget?
Man trycker på "power"-knappen så har man sport-mappning på växling, pedal och varvning.. samt driv från både dieselmotorn och elmotorn. Blir ett rejält riv i bilen då! :)