Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1199613
Det är en Brodit-hållare. Köpt den av lokal butik i Gävle... Men tidigare beställt från Dustin.
Dom är lite dyra men jag tycker det är sjukt skönt att slippa sätta i kabel i mobilen och bara trycka ner den. Hållaren har alltså uttag så man laddar mobilen direkt i den.
#1199675
Man skaffar en hållare för bilen och en för mobilen.. Alltså först den del som sitter fast i bilen, sen den som man har mobilen till. Byter man mobil för man köpa ny del för mobilen och byter man bil får man byta den delen.
#1275396
Det börjar lida mot sitt slut! Ska hinna med en service om nån vecka så serviceavtalet utnyttjas helt :)
... är egentligen inne på sista leasingmånaden, men förlänger den med en eller två månader då den bil jag nu beställt ska komma i december/januari.

Tror jag kommer sakna den... Och speciellt sätena och alla smidiga Volvofunktioner.
Det blir en Nissan Leaf 40 på en kort 12-månaders privatleasing i väntan på att förhoppningsvis Volvo kommer med nått vettigt. :) Känns skitbra att helt gå över på el nu äntligen.

Nån som är sugen på en fin V60 D5 TE? ;)
Jag har fått erbjudande på 260k från bilfirman i inbyte.. Okej men kanske lite snålt.. Dom säljer liknande för kring 285-295k. Får jag i allafall lite mer än från firman är det intressant. (Den är leasbar också om man har företag.. Alltså inte momssmittad.)

Är nån intresserad kan ni ju skicka ett meddelande.
20181005_171122.jpeg
20181005_171122.jpeg (85.77 KiB) Visad 992 gånger
#1275441
Hade ju lätt köpt den men har ju ingen plats att ladda tyvärr, nya V60 är ju grymt snygg så hoppas det kommer något där?
#1275447
joel80 skrev: tor 18 okt 2018, 23:12 Typiskt... ;)
Nya V60 med ren eldrift kan jag käka knäckebröd och blodpudding länge för att kunna köpa!
Ge mig det valet sen och det kommer vara väldigt svårt att motstå. :)
Du vill inte ha mer hybrid utan det är ren eldrift som gäller framöver?
#1275448
Precis, så det fick bli en av de nya Nissan Leaf 40kwh i väntan på nått som passar lite bättre. Helst vill jag ju ha Volvo, men inte med förbränningsmotor. :)
Det jag kommer sakna lite är t.ex dragkrok, sköna Volvosäten, lastutrymme och VOC (även om Nissan också har app är VOC-appen bättre och snabbare).

Kommer ha kvar vår andra V60 T4F, och den har ju dragkrok, så kommer inte bli så att vi inte kan dra nått.
Räknar med besparing på 2000-2500kr/månaden enbart på bränsle. Vilket är rätt bra då dealen jag fått på nya bilen är 2995kr/mån för allt utom försäkring.
Sen kommer jag troligen åka på ca 12k i "miltilägg" när den ska lämnas tillbaka. Det är 12kr/mil i övermil, och dealen är bara 1500 mil från början. Men att köra ny bil för 12kr/milen (plus kanske 1,5-2kr för el) får man ändå räkna som rätt billigt va?! :)
Får försöka spara till smällen som kan komma sen om Volvo råkar släppa nått som egentligen är lite för dyrt för mig.
#1275449
Låter som en bra plan. Jag har själv inne på Hyundai ioniq elbil en runda. Gillar skarpt hur tysta dem bilarna är. Tyvärr ingen möjlighet att ladda och då föll ren elbil bort helt :(
  • 1
  • 26
  • 27
  • 28
  • 29
  • 30
  • 32

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]

Ingen såg det komma när hela huset &au[…]