Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Bonden1989
#1019578
Hej på er!

Har tänkt dela med mig av min bil till er! :D
Jag lägger ut lite info om bilen och vad jag tänkt att kanske göra med den i framtiden.
För mig går funktionaliteten före styling, då jag ska kunna kör ut på en åker med reservdelar till en traktor t.ex.
Därför är nog inte ett kjolpaket något vidare för min bil... :lol:

Detta betyder dock inte att jag inte gillar att hålla min bil snygg och ta hand om den. Har mycket planer för min lilla pärla! :wink:

Lite fakta om min bil:

Modell: V70 GLT
Årsmodell: 1999
Tillverkningsort: Gent, Belgien
Miltal vid köp: ca 30000
Miltal nu:37480
Motor: B 5254 S
Växellåda: Manuell
Färg: Midnattsblå 604-26
Klädsel: Grå San Remo tex/lä 3370
Utrustningsnivå: 57

Den är utrustad med bland annat:

Stolsvärme både fram och bak
Farthållare
ECC
Larm - Volvo Guard
Rails
Nylon-nät i baksätet
Bagagerums-matta
Stötfångarskydd
Fast drag
205/55 R16 sommardäck på Pt Thunder fälgar
205/55 R16 vinterdäck på volvo orginal alu-fälg


Extrautrustad med följande i min ägo:


Extraljus inkl. original-kablage
Träinredning inkl. trä-ratt
Stereo SC-901 inkl. förstärkare och centerhögtalare
Diskanter i D-stolparna
Vinge
Stänkskydd bak
Bakre armstöd med mugghållare och förvaring
Rostfria instegslister med Volvo-loga
R-mätarhus


Åtgärdat på bilen

[]Ej påbörjat [/]Påbörjat [X]Åtgärdat

[X]Byta värmepaket
[X]Byta vänster framskärm
[]Förarstolen är sprucken och värmen ur funktion
[X]Täckpluggar
[x]Vänster fjäderben och drivknut bytta 30 juni 2017
[X]Besiktning 15 okt 2021
[X]Service 2 jun 2022
[X]Kamrem och vattenpump bytta 25 jul 2022

Bilder:
IMG20101103_001 JR.jpg
Bilen dagen efter att jag köpt den
IMG20101103_001 JR.jpg (129.87 KiB) Visad 1118 gånger
DSCN2180.JPG
Inredning vid köp
DSCN2180.JPG (699.38 KiB) Visad 1115 gånger

Kommer mer med tiden! 8)

/Danne
Senast redigerad av 67 Bonden1989, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Bonden1989
#1022317
Vinterhjulen på! Gick relativt snabbt i år och inte tycker jag att bilen blev så mycket fulare heller. :) Det är ju trots allt alu-fälgar och inte plåt... :wink:
Foto0035.jpg
Foto0035.jpg (815.81 KiB) Visad 1195 gånger
Foto0037.jpg
Foto0037.jpg (903.97 KiB) Visad 1194 gånger
Så fick jag ju se på de fina nya bromsarna bak. Fick en 2 på bromsarna senaste besiktningen så det släckte dom när bilen var inne på service. :) Vad det kostade kan ni bara gissa, men det var inte billigt... :cry:
Foto0036.jpg
Foto0036.jpg (780.84 KiB) Visad 1191 gånger
Nästa sak att göra är att plocka dit extraljuset och montera stänkskärmar bak. :wink:
#1022344
I mitt tycke är fälgarna till vinterhjulen snyggare än de till sommarhjulen :)
#1023107
Ja, idag passade jag på att byta ut 2 trasiga lampor i min radio, då jag stör mig något förbannat när det är något som inte funkar. :lol:
Det gick mycket lättare än vad jag trodde att det skulle göra. Mycket tack vare denna fina instruktion. http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php ... d0d7738af9 :-)-)

Hade dock inga original hemma utan det fick bli ett par xenon-vita som jag hade hemma. Tycker faktiskt att det blev snyggare med det där lite ljusare blå skenet än det svaga gröna. Funderar på ifall jag ska byta ut resten också. Fast det är ju en smaksak. Ni kanske inte tycker det är snyggt... :wink:

Här är en bild på resultatet
Foto0039.jpg
Foto0039.jpg (259.16 KiB) Visad 1169 gånger
Hittade en lapp från Glas Hilding i bandspelaren. Trillade ut när jag tog bort fronten. Fint ställe att förvara saker på! :-)-)
Foto0040.jpg
Foto0040.jpg (768.75 KiB) Visad 1183 gånger

JEriksson skrev:I mitt tycke är fälgarna till vinterhjulen snyggare än de till sommarhjulen :)
Håller faktiskt med dig! ;)
Perra83 skrev:Bilen ser otäckt hög ut fram. Är allt okej?
Det är nog bara fotot som har en konstig vinkel.
Lucif3r skrev:Ptja, det beror väl på hur mycket du bytt?
Oken ligger på typ 500kr/st, skivor+belägg+handbromsbackar ligger runt tusingen, lite lägre t om, + arbete... Ptja, 3500-4000kr kanske? +200kr för släckning av 2an, om dom inte bjöd på det.
Han ville först ha ett 5-siffrigt belopp av mig, men jag sa att det var lite dyrt. Han gav mig då lite rabatt, så att det blev 4-siffrigt och började på en 9.
Dock med servicen inräknad. ;)
#1023120
Jag tycker mer om det gröna ljuset i radion är behagligare för ögonen också. Jag är inte så jätte mycket för blått ljus i instrumenthuset eller strömställarna utan tycker det gröna original ljuset är helt ok men det är jag det.
#1023129
DayDreamer skrev:Jag tycker mer om det gröna ljuset i radion är behagligare för ögonen också. Jag är inte så jätte mycket för blått ljus i instrumenthuset eller strömställarna utan tycker det gröna original ljuset är helt ok men det är jag det.
Jo, det kan nog hända att det är behagligare att se på. Jag får köra ett tag med dessa lampor, så får jag se vad jag tycker. :) Skulle det vara för starkt eller så är det ju bara att sänka belysningen på instrumenten, då det även sänker ljuset i radion. :wink:
#1023284
Xenon vit belysning är riktigt fint, get ett rejält "modernt" lyft i bilen.
Och inte tusan tycker jag grönt är skönare att titta på, tycker snarare tvärtom, xenonvitt är behagligt att titta på, är väldigt tydligt och, med mina ögon, inte framkallar lite "sudduga" siffror/symboler som grönt gör. Givetvis får det inte vara FÖR starkt, då blir man ju bländad istället, men det säger väl sig självt :P
BLÅ belysning därimot är rätt så ansträngande att titta på. Ser fint ut, men nja... Hade det i gamla 945an och visst man vänjer sig, med xenonvitt som jag kör med i V70in är 1000x bättre :)

Sänka belysningen på reglaget med LED lampor funkar inget vidare. Det den gör är att sänka volten(från VBAT ner till ca 5V). Att reglera ljustyrka på LED med hjälp av volt gör mer eller mindre inte ett skit, mer än att dom totalslocknar efter ett visst antal volt-drops. Mina slockarna ungefär efter halva vredet, övriga delen gör mer eller mindre inte ett skit på styrkan :)
LED's justerar man ljusstyrkan på antingen via resistans eller PWM.


Och det var ett jävla saftigt pris på bromsarna :shock: .... Skulle jag aldrig betala, även om jag hade tummen mitt i handen :P
#1023388
Lucif3r skrev:Xenon vit belysning är riktigt fint, get ett rejält "modernt" lyft i bilen.
Och inte tusan tycker jag grönt är skönare att titta på, tycker snarare tvärtom, xenonvitt är behagligt att titta på, är väldigt tydligt och, med mina ögon, inte framkallar lite "sudduga" siffror/symboler som grönt gör. Givetvis får det inte vara FÖR starkt, då blir man ju bländad istället, men det säger väl sig självt :P
BLÅ belysning därimot är rätt så ansträngande att titta på. Ser fint ut, men nja... Hade det i gamla 945an och visst man vänjer sig, med xenonvitt som jag kör med i V70in är 1000x bättre :)

Sänka belysningen på reglaget med LED lampor funkar inget vidare. Det den gör är att sänka volten(från VBAT ner till ca 5V). Att reglera ljustyrka på LED med hjälp av volt gör mer eller mindre inte ett skit, mer än att dom totalslocknar efter ett visst antal volt-drops. Mina slockarna ungefär efter halva vredet, övriga delen gör mer eller mindre inte ett skit på styrkan :)
LED's justerar man ljusstyrkan på antingen via resistans eller PWM.


Och det var ett jävla saftigt pris på bromsarna :shock: .... Skulle jag aldrig betala, även om jag hade tummen mitt i handen :P
Jo, jag bestämde mig i morse när jag körde till jobbet i mörkret att byta ut alla dioderna i stereon till xenon vit. Som du säger så lyfter det hela kvalitets känslan på bilen. Det blir en helt ny bil! :)

Har funderat på blå belysning i mätarhuset lite fram och tillbaka. Den finns i xenon vit den med så jag får se om jag byter till det där också.

Bromsarna hade jag nog kunnat byta själv om jag bara haft tid. Hade ett 100 tal djur att ta in från beten och en massa jobb på åkarna... ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 55

Möjligen situajonen blir lite annurlunda n&[…]

Har dratt 1300kg-henger med V60 2015.5 med samme m[…]

Sensus var lite "trög" typ 17-18 me[…]

Ok, comviq var inte behjälpliga med det...