Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1035697
Perra83 skrev:Du kommer börja åka V40 till jobbet nu när du ser va snålt den går :lol:
Ja det var ju meningen, så det hoppas jag :)
Perra83 skrev:Valde du dubbdäck?
Japp, dubbade Conti Ice Contact, men nu rullar jag på lånade dubbade Hakka 8 till mina fälgar och däck kommer.
#1036697
MartinS skrev:Det tål att upprepas, men jag tycker faktiskt det känns som en stor bil i litet format. Hyfsat stor invändigt och den har trevliga material i inredningen.
Har du testat att sitta "bakom dig själv" i baksätet? :mrgreen:
#1036702
mikebike skrev:
MartinS skrev:Det tål att upprepas, men jag tycker faktiskt det känns som en stor bil i litet format. Hyfsat stor invändigt och den har trevliga material i inredningen.
Har du testat att sitta "bakom dig själv" i baksätet? :mrgreen:
Nops, av två anledningar...

1. Det är inte ens en angenäm upplevelse i en S80 med mina 202cm.
2. Jag kommer aldrig behöva sitta bakom mig själv, det faller på sin egen orimlighet :mrgreen:
#1036720
MartinS skrev:
mikebike skrev:
MartinS skrev:Det tål att upprepas, men jag tycker faktiskt det känns som en stor bil i litet format. Hyfsat stor invändigt och den har trevliga material i inredningen.
Har du testat att sitta "bakom dig själv" i baksätet? :mrgreen:
Nops, av två anledningar...

1. Det är inte ens en angenäm upplevelse i en S80 med mina 202cm.
2. Jag kommer aldrig behöva sitta bakom mig själv, det faller på sin egen orimlighet :mrgreen:
Kan det sitta NÅGON bakom dig (underbensamputerade undantagna)?
#1036731
Jodå, det fungerar faktiskt, men naturligtvis inte optimalt. Men det kvittar i vårat fall, vi kommer mest troligt aldrig vara fler än tre personer i bilen ändå.
#1044986
Fick mina riktiga vinterfälgar förra veckan. Fick välja mellan att kränga över Hakka8 däcken, eller få en uppsättning helt nya Conti Ice Contact. Jag valde Conti då det var en del obalans i Nokian däcken både fram och bak (vilket en ombalansering förvisso kanske hade löst) och vägljudet var ganska extremt.

Nu har jag inte hunnit köra i något direkt vinterföre med Contidäcken ännu, men vilken skillnad det är på ljudkomforten. Bilen blev ju riktigt tyst i jämförelse mot när den rullade på Nokian däcken.

Däremot var Nokian däcken något stabilare, det känns som däcksidorna var lite stadigare på dom än på Conti.

Väldigt nöjd ännu så länge med valet av Continental.


Jag fick också den irriterande varningen för obältad bak bortprogramerad, så nu slipper det ligga ett meddelande i DIM bara för att man råkat öppna en bakdörr och slängt in jackan.


Annars rullar det på, passerade 400 mil i morse och jag är jättenöjd med bilen.
#1045034
Nops, dubbat, bor man som jag gör är inte dubbfritt ett alternativ.

Tankade för femte gången idag. Snittet enligt färddator har varierat mellan 0,49 och 0,51 under dessa tankningar. I verkligheten vid pump har den legat på 0,53-0,56, men det har varit ganska mycket värmare med i de siffrorna, så jag tror att färddatorn stämmer ganska bra.

Idag innan tankning efter 96 mil så tjoade bilen till att den inte ville köra värmare pga för låg bränslenivå. Jag fick i 52 liter. Alltså vill inte värmaren gå med mindre än 10L i tanken, det är lite halvdåligt tycker jag, även om det säkert finns en bra anledning till det.

Uppdaterar minuslistan lite.

- Små dörrar, trångt vid in/ursteg
- Små golvmattor, fötterna kommer gärna bredvid
- Blir extremt skitig på bakrutan, det värsta jag någonsin varit med om.
- Ingen indikering för vilket ljus som är tänt vid "Auto-läget"
#1045258
Mina conti ic2 är också lite ostadiga. Blir lite bättre med några 100 mil på dom, men inget större. Dock är det till nytta när det är riktigt halt, de blir mindre nervösa. Dessutom är de väldigt bra "på gränsen", säkra/lugna/pålitliga.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13
Vi som beställt nya XC60

Man kan ju ladda batterierna när man kö[…]

Löjliga priser XC70

40tkr är inte mycket att leva på f&ou[…]

Hejsan. jag har nåt skumt fel i min framvag[…]

Bakfjädrar.

Jag gjorde det enkelt. Beställde bara nya fj&[…]