Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1031539
Perra83 skrev: Va vill du har för parameterändringar?
Stänga av baktorkaren vid back och att stänga av så att man inte får varning om att någon är obältad bak bara för att en bakdörr varit öppen innan man startade bilen. Det är ju inte så farligt nu med nya TFT klustret som med det gamla analoga, men det är ändå störigt att få ett meddelande som inte försvinner.
#1031540
XC90_Executive skrev: Nu när man ser dom två bredvid varandra blir det uppenbart att du måste ha svarta backspegelkåpor på XC60in eller bruna på V40in :wink:
Ja, jag tror det får bli Raw Copper på V40'ns speglar.
#1031824
Igår kväll hittade jag ett nytt paket med skylthållare på en hylla i garaget så nu slipper jag åka runt med reklam iallafall. Retsamt att åf'en inte lyckades fixa detta till mig innan leveransen bara.

Det har ju inte bilivit så mycket åka än iom jul och allt, men 20mil står det på mätaren och jag är mer nöjd hittils än vad jag trode jag skulle va. En perfekt liten bil för det ändamålet vi köpt den. Jag skulle vilja säga att det är en stor bil i en liten förpackning, den har ju det mesta som iallafall volvos större bilar har.

Nu har jag mest kört landsväg men motorn räcker absolut till, den upplevs faktiskt inte som slö vid normal körning. Det händer ju inte mycket när man stämplar fullt uppe i fart, men helhetsintrycket är mycket bra än så länge, den har ju trots allt bara 120hk och väger en bit över 1.5ton, så över förväntan.
#1031873
blev lite nyfiken så jag gick in på p*s hemsida och kikade och... nej. Inga polestar-trim till D2:or vad jag kan se. Lite svårt att förstå varför. Även om det är en miljöbil så ska ju polestar inte påverka förbrukning eller utsläpp.
#1031920
Japp, 2L VEA maskin. Om det kommer polestar lär det ju bli efter att MY17 har kommit, alltså till sommaren. Inget jag längtar till, men kommer det kanske man blir sugen.
#1032750
Noterade häromdagen att jag har fyra år till första besiktning, ibland har man tur. Slutsiffra sex och uttagen i december, bättre blir det nästan inte. Så senast oktober 2019. Dessutom skattefri till december 2020.

Ganska trevligt med nynybil när allt kommer kring :)
#1033136
Lite nyårsmeck.. Cteksladd monterad, tyvärr fanns det inget bra ställe att montera en panel, så det fick bli en löst hängande sladd. Pluskabeln direkt till pluspolen på batteriet och minuskabeln fäste jag på skruven ovanför säkringcentralen, som man ser på bilden.

Bild


Kröp runt lite och kikade i största allmänhet och det verkar som den fått en ordentlig underedsbehandling, det är en tjock svart gegga under hela bilen, som inte torkat riktigt ännu. Svårt att se på bilden, men det ser lovande ut!

Bild



Också bjuder vi på en motorbild och interiörbilder. Bagagerumsmattan köpte jag hos volvoåterförsäljaren, men det är inte en orginalmatta. Volvo har inga plastmattor för V40 med lågt lastrumsgolv vad det verkar. Denna verkar väldigt bra iallafall, och ett humant pris tycker jag, drygt 600 spänn.

Bild

Bild

Bild
#1033147
Snyggt, men inget jag vill slänga in gammalt skrot i när man skall till soptippen:)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 13

Ok, då förstår jag. Tidigare mode[…]

Jag har en V60 2018 som inte varnar för att s[…]

Hej! Jag ligger just nu relativt långt i pl[…]

Startbatteri

sitter agm orginal om man har start stopp men du k[…]