Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1165181
Såg det bara när jag hade bort skyddet under motorn, och det har inte varit så pass att den indikerat låg oljenivå under de 1500mil den rullat sedan servicen.

Bild
#1165546
Lite otur bara, det löste sig ju på ett jättebra sätt så det är inget att hänga läpp över.
#1173396
Någon månad eller två efter att jag fick bilen levererad i December 2015 lyckades verkstaden äntligen stänga av så att inte baktorkaren skall gå om man har backen i och använder framtorkaren. En bugg i MY16 mjukvaran gjorde att man inte kunde göra det vid leveransen.

Ganska snart upptäckte jag att om det regnar och man har regnsensorn igång och backar så går baktorkaren, ibland. Det är inte ett beteende jag har på min XC60 och jag har ju stängt av funktionen med automatiskt baktork för att jag vill kunna kontrollera den själv, den skall inte gå när den själv vill.

Efter ett års tid och ett par verkstadbesök, inspelade youtube videos och rätt mycket irritation återkommer nu återförsäljaren med att Volvo bekräftar att det är en känd bugg på V40 MY16->, men man avser inte att göra något åt den. Det är verkligen så "o-premium" det kan bli... Jag trodde det var en Volvo jag köpt inte en Dacia...
#1190418
Inte så mycket att rapportera... Bilen tuffar på och fick 6000 mils service i mitten på Juli. Idag fick den nytt påfyllningsrör till tanken på garanti, så nu går den äntligen att tanka normalt, förut slog den ifrån hela tiden.

Tog den på en liten minisemester vid månadsskiftet. 90 mil under 4 dagar, en del kallstarter och en del korta resor som även inkluderade en del stadskörning i en mindre stad. 0.42 i förbrukning är inget att skämmas för.


När jag beställde bilen skippade jag at välja till eluttag i bagaget, jag har haft det i XC60'n i sex år och har aldrig använt det. Men tro på f-n att frugan nu släpade hem en sådan där elkylbox så jag fick lov att eftermontera ett uttag. Inga konstigheter. Ett uttag från tradera för en hundring, en säkring och ett par kablar så var det klart, tog max en halvtimme. Smidigt...
#1194193
Fick precis reda på att när bilen var inne för påfyllningsrörsbyte så fick den även nytt svänghjul. Känns som en hyfsat stor operation?! Tydligen kvalitetsproblem på vissa av svänghjulen så man väljer att byta ut dom i förebyggande syfte. Bra att det byts, men synd att det behöver bytas.
#1194217
Det lär det vara ja, så det är ju bra att man fått en ny version nu. Undrar hur många bilar det berör och vilka versioner av VEA motorer.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13

oki men den slangen har jag inte sett på min[…]

Bilens utrustning från Vin nr

Du kan kolla utrustningen igenom att trycka in reg[…]

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]