Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1033374
Såhär på årets första dag kunde jag inte hålla mig längre, det blev bilens första tvätt..

Efter tvätten var det dags att montera skyddsfilm för instegen till baksätet. Blev rätt okej faktiskt, med tanke på att filmen var från Biltema, vi får väl se hur pass det håller. 33309 heter den, http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Bil-t ... 000034957/ . Jag tyckte den var lättjobbad och den verkar ganska tjock, verkar lovande.

Ungefär 25cm långt blev det, jag hoppas det är ungefär där som människor i alla åldrar utan benmuskler släpar skorna över tröskeln.

Bild
#1035640
Nu har jag haft bilen i ett par veckor och den har rullat en bit över 100mil, i allt mellan solsken och 10 plus och 10 minus och snöfall.

Däckljudet verkar ha avtagit när däcken (Hakka 8 ) blivit inkörda och chassiet är precis så kul som jag förväntade mig och kände på provbilen jag lånade hem.

VOC med värmare är ju riktigt trevligt i vinterväder, och elframrutan lika så. Backkameran ett "måste" på en bil med såhär kass bakåtsikt.

Det tål att upprepas, men jag tycker faktiskt det känns som en stor bil i litet format. Hyfsat stor invändigt och den har trevliga material i inredningen. Det är ingen småbil i traditionell bemärkelse, men så väger den 1575kg också.

D2 vea motorn gör sitt jobb rätt bra tycker jag, registerbredden är helt ok. Den upplevs inte som überslö, även om den uppe i fart inte är något accelerationsvidunder. Den är faktiskt helt okej. Förbrukningen ligger hittills på 0,51L/mil (enligt färddatorn) vilket är helt enligt mina förhoppningar.

Hittills kan jag nog inte komma på något värst negativt. Orginal gummimattor är lite små kanske, det är lätt att man sätter fötterna utanför mattan, både som förare och passagerare. Dörrarna på en såhär pass liten fyrdörrarsbil är lite små vid in och ursteg, men det är ju bilens mått som gör detta och svårt att göra något åt.

Börjar dock bli lite besviken på säljaren som inte återkopplar om när jag skall få mina fälgar istället för lånefälgarna, och när de skall ändra de inställningar i DIM som jag bad om, men som dom struntade i innan leveransen.

I morse på väg till jobbet i snöyran njöt jag verkligen, egentligen ville jag bara fortsätta i min varma ombonade kupé, vidare in i snöröken längs vägarna.
#1035697
Perra83 skrev:Du kommer börja åka V40 till jobbet nu när du ser va snålt den går :lol:
Ja det var ju meningen, så det hoppas jag :)
Perra83 skrev:Valde du dubbdäck?
Japp, dubbade Conti Ice Contact, men nu rullar jag på lånade dubbade Hakka 8 till mina fälgar och däck kommer.
#1036697
MartinS skrev:Det tål att upprepas, men jag tycker faktiskt det känns som en stor bil i litet format. Hyfsat stor invändigt och den har trevliga material i inredningen.
Har du testat att sitta "bakom dig själv" i baksätet? :mrgreen:
#1036702
mikebike skrev:
MartinS skrev:Det tål att upprepas, men jag tycker faktiskt det känns som en stor bil i litet format. Hyfsat stor invändigt och den har trevliga material i inredningen.
Har du testat att sitta "bakom dig själv" i baksätet? :mrgreen:
Nops, av två anledningar...

1. Det är inte ens en angenäm upplevelse i en S80 med mina 202cm.
2. Jag kommer aldrig behöva sitta bakom mig själv, det faller på sin egen orimlighet :mrgreen:
#1036720
MartinS skrev:
mikebike skrev:
MartinS skrev:Det tål att upprepas, men jag tycker faktiskt det känns som en stor bil i litet format. Hyfsat stor invändigt och den har trevliga material i inredningen.
Har du testat att sitta "bakom dig själv" i baksätet? :mrgreen:
Nops, av två anledningar...

1. Det är inte ens en angenäm upplevelse i en S80 med mina 202cm.
2. Jag kommer aldrig behöva sitta bakom mig själv, det faller på sin egen orimlighet :mrgreen:
Kan det sitta NÅGON bakom dig (underbensamputerade undantagna)?
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 13

Bra, då har vi rett ut detta. Besiktningsman[…]

Clean Zone Interior Package

Har ingen värmare, så just den teorin k[…]

Kunde läsa av strömmen till pedalen och […]

Oljud under bilen

Är länkarna till krängningshäm[…]