Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av MartinS
#1014607
Det tog ju några år för mig att skapa en tråd kring min XC60, så jag tänkte att jag skulle försöka kompensera för det nu genom att skapa en tråd om den nya V40CC'n innan den ens börjats byggas. Leverans är beräknad till mitten/slutet av December, vi får se när det väl blir.

Bilen skall ersätta vår gamla S40 som nu närmar sig 28kmil, vars främsta syfte är att agera jobbpendlarfordon (12mil om dagen), och leverans av barn till ishall etc. etc. En smidig liten bil man slänger runt med hemma som bortsett från värdeminskningen ger ganska billiga bil, är säker, med schysst komfort och framkomlighet.

Bild


Bild
Senast redigerad av 3 MartinS, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1014884
Tack, tror det blir kanon. Vi jobbar inte riktigt så med första och andrabil, bilarna har lite olika syften och den som behöver en viss egenskap tar den bilen som är bäst lämpad. V40'n är liten smidig och snål. Xc60'n är stor, har awd och är snabb :)
av SEpaket
#1015329
Ser bra ut. Jag hade personligen offrat lite till och köpt skinnklädsel istället för den där textil/vinyl-historian, men annars klockent.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1015349
Man får dra gränsen någonstanns. Sen tyckte jag skinnet verkade lite väl billigt, milsvid kvalitetsskillnad mot det skinn vi har i vår xc60. På en av provbilarna jag lånade så hade det redan börjat vecka sog efter 120mil, kändes inte jättekul.
av SEpaket
#1015355
MartinS skrev:Man får dra gränsen någonstanns. Sen tyckte jag skinnet verkade lite väl billigt, milsvid kvalitetsskillnad mot det skinn vi har i vår xc60. På en av provbilarna jag lånade så hade det redan börjat vecka sog efter 120mil, kändes inte jättekul.
Konstigt, det har jag aldrig sett på en V40. Mitt problem med den där horribla vinylklädseln är främst lukten. Den luktar rejält illa. Jag vet inte riktigt vad det är för fel på plyschklädsel eller något trevligt tyg som alternativ.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1015413
Summum kostar 20kkr extra på V40CC BE.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 13

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]