Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

#1213455
Ja fälgar är allt här. Måste vara en stor investering med tanke på lönerna här...
Användarvisningsbild
av frasse4
#1214183
Blir två uppdateringar i ett, först lite rostfix som jag gjorde för några veckor sedan.

Bild
En gammal lagning i nedkant lucka har långsamt spruckit upp

Bild
Efter att ha petat bort sprucken färg visade det sig vara betydligt värre än jag trodde

Bild
Så jag slipade bort all rost. Dock borde jag tagit bort luckan innan jag gav mig på detta :oops:

Bild
Körde rostätare, sedan rostprimer, sedan spackel, mer primer och färg :)

Bild
Här är resultatet. Det duger tills vidare, för jag ska nog spraya om motorhuven och en dörr på firma nästa år där färgen också spruckit. Hörde av en granne att det inte alls var dyrt här :-)-)

Projekt två som jag sysslade lite med idag gällde el. Vi har fått lite problem med att den vill tappa en cylinder kall, samt att den ibland dör direkt varm och sedan inte vill hålla tomgången. Dessutom vill den nästan dö om den står på tomgång när kylarfläkten startar.

Bild
Så jag beställde nya tändstift först och främst. De gamla ser inte så farliga ut och har bara gått runt 3000 mil, men det kanske är vad man får räkna med :?:

Bild
Satsar på en uppsättning Denso ur deras TT-serie denna gång får vi se :)

Detta hjälpte mot kallstart men inte problemet med att motorn ville stanna varm samt nästan stanna när kylarfläkten startade eller man blinkar med helljuset. Min första tanke var tomgångsmotorn, men den gjorde jag rent för inte så länge sedan. Så nästa tanke var att det var problem med elförsörjningen någonstans. Fram med multimetern och mäta. Till sist hittade jag boven...

Bild
Min snabbavstängning till batteriet. Med bilen igång tappar man 0,2 V i spänning över denna, så när någon ny förbrukare startas dras all ström från generatorn. Efter att ha kopplat förbi denna snurrar startmotorn snabbare och man får inte alls samma dipp i tomgången. Jag får leta upp något rejälare i framtiden för jag gillar att ha en huvudbrytare. Tips på detta mottages gärna :)!
Användarvisningsbild
av frasse4
#1214225
Tack det blev bra trots stor yta ich sprayburk.

Jag funtade på en ny tändspole nästa år och då blir det nog en NGK.

Jo jag hade den på minus, men det behövdes en shims i alla fall. Problemet med denna typen är att all ström måste överföras genom gängorna på skruven. Över tid tror jag dessa oxiderar. Speciellt här i fukten och problemet har kommit smygande...
Användarvisningsbild
av White
#1214233
frasse4 skrev:Tack det blev bra trots stor yta ich sprayburk.

Jag funtade på en ny tändspole nästa år och då blir det nog en NGK.

Jo jag hade den på minus, men det behövdes en shims i alla fall. Problemet med denna typen är att all ström måste överföras genom gängorna på skruven. Över tid tror jag dessa oxiderar. Speciellt här i fukten och problemet har kommit smygande...
Håll bara koll på om spolen är epoxi eller oljefylld! Är den epoxifylld kan du montera hur som helst, är den oljefylld måste den monteras stående.
Användarvisningsbild
av frasse4
#1215436
Ok jag får kolla på det!
Användarvisningsbild
av frasse4
#1215437
Idag slog den över till 200000 km
20171201_112638.jpg
20171201_112638.jpg (89.46 KiB) Visad 1459 gånger
Senast redigerad av 2 frasse4, redigerad totalt 0 gång.
  • 1
  • 21
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 36

Luftfilter är enkelt och bekvämt att byt[…]

Nytt avgasrör B234F

Den där justeringen är så jäk[…]

Den eviga däcksfrågan

Hur tjocka spacer kör du med? Utan spacer ska[…]

Nya eller gamla V60

Nu har du ju inte svarat på om du kan tä[…]